Gå til innhold

Er så sliten og ikke i from om dagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker nesten ingenting. Prøver så godt det går og henge med på alt som må gjøres hjemme.

Nå har mannen min tatt med jenta våres til naboen og leker. Så da tenkte jeg vaske badet i fred og ro, og så lage middag.

Men orker ikke lage noe avansert middag, så skal gjerne lage noe enkelt.

Kan noen gi meg litt tips på noen enkle middager så jeg får mer tid over til alt annet jeg skulle ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn så er overskriften riktig også. HI

Skrevet

form! pølseform, makaroni - et eller annet som lager seg selv er bra når man ikke orker noe særlig :))

Skrevet

Kok opp pasta til to dager og lag tomatsaus av en løk og to bokser hakket tomat, en spiseskje sukker og ønsket krydder. Først hakker du løken og surrer den i olje, deretter tilsetter du det andre og lar det småkoke så lenge du gidder, minst en halv time uten lokk. Da har du pasta med tomatsaus til en middag, evt kan du steke kyllingfilet, skinke eller pølse til. Lag gjerne en større porsjon og legg på frysen i passelige størrelser.

Dagen etter har du pastasalat. Den kan du lage av marinert fisk og diverse skalldyr og saus, det kan serveres enten kaldt eller varmt.

Du kan også ha pasta i form med ostesaus eller tomatsaus med ost for gratinering og servere grønn salat til og baguetter til.

Skrevet

Har bare et lite kjøleskap så kan ikke lage pasta for to dager om gangen.

Noen flere tips på enkle middager?

Skrevet

Salat!

Da får du energi også slik at du kan komme deg litt ovenpå igjen!

Du trenger:

En paprika

agurk

pinjekjerner

kyllingkjøtt ferdig til salat eller salatbønner

noe grønn salat

oliven

fetaost

kutt i biter og hell over godt med olivenolje og balsamico.

Ta litt melon til dessert og litt kaffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...