Gå til innhold

Noen som har vært i Skåne i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om stedet? Vi har har snakket litt om å flytte til Sverige av forskjellige/flere grunner. Og det er jo langt sør i landet, og min samboer har hørt det er fint der. Hvis vi alt flytter til Sverige synes vi det er like greit å flytte litt sør, pga fint vær. Men det er jo ikke alt heller, så vil gjerne høre litt mer om andre sine erfaringer med stedet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig å forstå den voksne generasjonen der.,...selv for oss som er oppvokst med svensk som en annen dialekt på tv'n....

Skrevet

Men bortsett fra det, hvordan inntrykk hadde du ellers av Skåne? :)

Skrevet

Jeg har bodd der og samboer er derfra så er der og besøker familie ofte:) Han kommer fra en herlig by som heter Ystad helt sør langs kysten.

www.skane.com

Jeg har jo vært mest i ystad da og elsker den lille sjarmerende byen et lite steinkast(eller litt lengre;) fra Malmø med direktetog til københavn. Kommer kanskje til å flytte dit etterhvert, er bare blitt litt vel etablert her så er ikke så lett å bryte opp å flytte.

Jeg vet ikke hva dere er ute etter, om dere ser etter en litt mindre by, som har det meste å by på av flotte langstrakte hvite sandrstrender, yrende sommerliv og kort vei til flere storbyer er Ystad perfekt. Supert med barn, rolig og en virkelig vakker by.

Vil dere et større sted vil jeg anbefale helsingborg eller Lund,styr unna Malmø, der vil dere ikke bo. Vet ikke helt hva jeg skal skrive så har du noen spm send meg en pm:)

Skrevet

dialekter og skånsk er ikke vanskelig å forstå etter en liten stund:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...