Gå til innhold

Hvor mye veide deres baby i uke 32 og hva sa legen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

om hvor stor den vil ca være til termin...

Jeg har hørt så mye forskjellig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan veier de det? Det ble det ikke snakk om på legekontrollen jeg hadde i forrige uke (uke32). Kan ikke huske det fra forrige svangerskap heller at det noen gang var snakk om vekten på babyen...

Skrevet

Da må man å UL.. De måler hodeomkretsen og mageomkretsen til babyen 3 ganger- finner en gjennomsnitt og utifra det vet de størrelsen/ vekten på babyen..

Skrevet

har ikke vært på ul i uke 32,men var i uke 30 og da var han 1,2 kg.var igjen når jeg var 35 uker og da var han 2,6.

På 3D i uke 30 sa de at hvis jeg gikk til termin og han la på seg det han skulle så ville han bli ca.3,8 kg..

Men jeg tror ikke så mye på dette,hører jo stadig om hvor mye feil de tar...

Skrevet

2200g og han sa at hun ville være ca 1 kg tyngre til termin.

Skrevet

De kan estimere vekt, men det er ganske mye i feilmargin på de vektestimeringene da.

De estimerer ikke slikt på alle, bare om det er noe spesielt.

Da min første lå i sete estimerte de ham til 2900, men han var vel nærmere 3400 da.

Skrevet

Ganske nøyaktig 2 kilo i uke 32. 1998 gram Helt etter gjennomsnittet.

Skrevet

Jeg er i uke 33 og de målte nurket til ca. 2300 g.

Men vet ikke hvor mye jeg tør å stole på disse målingene.

Forrige svangerskap fikk jeg vite en uke før terminen at jeg kom til å få et stort barn, veide over 4 kg en uke før termin og var over 50 cm lang..

MEN fikk en jente på 3270 g som var 48 cm lang - etter 12 dager på overtid..

Så jeg tar disse målingene med en klype salt :)

Skrevet

Jeg var på kontroll når jeg var 31 uker, da var lillegutt ca 1500 gr og ca 11% under snittet. Hadde jeg skulle gått til termin ville han vært ca 3150 gram om han fortsatt hadde fulgt samme kurven da...

Skrevet

Hei! :-)

Var på UL 32+0 og da var babyen estimert til å være mellom 1800 - 1900 gram, og var 5% under gjennomsnittet!

Noen ca vekt ved termin fikk jeg ikke, men antar selv at han blir ca 2,3 som dei 2 siste barna var ved fødselen! :-)

Skrevet

jeg var i uke 32 tror jeg, da var han 2130gr, skal igjen i i slutten av juli, skal spør va de tror han kommer til å være til termin. sist svangerskap var jeg i uke 34 husker ikke va hun var da, men de sa hun ville bli 3100-3200gr, hun ble 3150gr så det stemte jo ganske så bra;)

Skrevet

var på 3d UL da jeg var 31+5 og da sa han at lillegutt veide 1624 g...litt under gjennomsnittet men innenfor normalen...estimerte fødselsvekt på rundt 3300-3400

Skrevet

Vektestimeringen med UL sa 2,5 kilo i uke 32. Normalt :)

Skrevet

Jeg var på vektestimering i forrige uke og var da akkurat 32 uker på vei. Mini ble estimert til å veie 2010 gram og var visstnok helt på gjennomsnittet;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...