Gå til innhold

Jobbe redusert, etter lang utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å jobbe mer redusert mens ungene er små. Jeg har tatt en lang utdannelse og har med det investert mye tid og penger i dette, og håper ikke det vil ødelegge for meg senere hvis jeg velger å "trappe" litt ned en stund (ser for meg 50-80% stilling).

Drømmer om en litt roligere tilværelse uten så mye stress og mas. Mannen min jobber mye, så det er travelt slik vi har det nå.

Hører gjerne mange erfaringer rundt dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil aldri jobbe mer enn max 80 %. En fridag i uken er gull verdt, og pengene betyr ingenting iforhold til den tiden jeg får med ungene.

Mindre penger i kassa, men mindre stress, mindre sliten, mer tid, en lykkeligere meg rett og slett =)

Skrevet

Alternativt kan mannen din kanskje jobbe litt mindre, kanskje kun 100% og dere dele på arbeidet hjemme?

Skrevet

Jeg har også 6års utdannelse etter videregående, og vurderer absolutt å søke om å redusere stillingen min til 80 % når jeg er ferdig med permisjonen. Dette fordi jeg ønsker å ha tid til mann, barn og hjem. Men så er jeg heller ikke så sinnsykt opptatt av karriere. Trives i jobben min, som er både variert og utfordrende, men ser det uansett bare som et must for at vi skal kunne leve. Har allerede takket nei til vesentlig bedre betalte jobber enn den jeg har nå, fordi jeg nå har muligheten til å bo på hjemstedet til mannen min (han skal overta gård om et par års tid, og er derfor ikke flyttbar). Det var faktisk et overraskende enkelt valg å ta, og jeg har ikke angret et sekund. Har fått det livet jeg har ønsket meg og er lykkelig, så hvorfor henge meg opp i hva som kunne vært! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...