Gå til innhold

Modningsakupunktur - verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig litt lyst til å prøve modningsakupunktur, men det vil jo koste noen kroner. Hun jeg evt skal gå til anbefaler minst 2 behandlinger i uka fra uke 37. Prisen per behandling er 300, så det vil komme på godt over 2000 kr (dersom jeg ikke føder før termin vel og merke).

Er det noen som har prøvd modningsakupunktur som kan si noe om erfaringene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel gratis på helsestasjonen. jeg fikk to runder med nåler, så starta rier på kvelden.

Skrevet

Hm..har ikke falt meg inn at noen på helsestasjonen kan gjøre denslags. Skal jammen spørre jordmora når jeg skal dit på mandag. Vil jo selvfølgelig helst slippe å betale noe som helst... :-)

Skrevet

Penger rett i søpla for min del. 400 kr pr. gang. Gikk vel dit 4-5 ganger.

Rundt termin ringte hun meg for å høre om det hadde skjedd noe. Fikk igansettingsakupunktur gratis. Skjedde ikke noe da heller.

Ble satt igang på sykehuset 16 ! dager over termin =/

Skrevet

Jeg tror at modningsaku hadde positiv innvirkning på min siste fødsel, så ja, jeg vil si det er vel anvendte penger..:)

Fødsel en hadde jeg modninggsrier i to døgn før vi kom inn på sykehuset kl.9 en fredags morgen. Hadde da 3cm åpning. Jenta var ute 04.20 morningen etter. Hadde da vært gjennom en lang og tung fødsel (med div. komplikasjoner). Hun kom 15 dager etter termin.

Fødsel nr.2 gikk MYE bedre. Jordmor på hs fant ut at jeg hadde 3cm åpning på en kontroll. Dette fikk jeg uten å merke noe. Da fødselen startet kom jeg inn på sykehuset 18.15. Hadde da 4cm åpning og var umoden (hadde heller ikke spesielt vonde rier). Fra denne sjekken og til gutten min var ute gikk det under 3,5timer. Hadde bare en time med skikkelige smerter. Han kom 13 dager over termin..

Jeg tror at modningsakupunkturen gjorde sitt til at modningsprosessen gikk såpass smertefritt og fødselen så raskt som den gjorde nå siste gangen.

Skrevet

16 dager over termin? Hvor er det mulig? Her jeg bor (Trondheim) er det ikke lov å gå mer en en uke over, pga risiko på fosteret. Da blir man satt i gang. Rart det er forskjellig fra sted til sted.

Skrevet

Alltid like morsom denne diskusjonen om ting virker eller ikke.. Man VET jo aldri hva som startet fødselen, da måtte du skrudd tilbake tiden og prøvd uten akupunktur..

Skrevet

Brukte omlag 2500 kr på modningsakupunktur, men fødte ikke uten hjelp og drypp den 8. dagen etter termin... Så for min del var det bortkastete penger, kan man trygt si!

Skrevet

Jeg har ikke prøvd selv, men jordmora jeg gikk til kan akupunktur og fortalte at hun gjerne tilbød modningsakupunktur til de som hadde gått over termin før ... uten at det kostet noe! Så hør med jordmora di om hun kanskje kan det eller har en kollega som har gått på kurs :-)

Skrevet

Bridy og lille øks...:

De setter ikke automatisk i gang her i Trondheim. Jeg trodde det selv og de gjorde det til meg o fjor, men i disse dager går en vennine på niende dagen over og har fått beskjed om at de ikke setter i gang før etter to uker. Vet også om andre som opplevde det i vinter...

Bare en liten avsporing ;)

Skrevet

Tok det selv, da jeg hadde maserier fra h.....

Hun kom 10 dager før men har IKKE noe tro på at det var pga akupunkturen.

Hadde brukt nesten 2000 så jeg gadd ikke flere behandlinger.Sluttet vel 10 dager før jeg fødte.

Kommer ikke til å gjøre det igjen.

Da har jeg mere trua på stripping.

Skrevet

Takk for svar, damer!

Jeg synes jo unektelig at det er mye penger å bruke når man ikke har noen som helst garanti for at det hjelper. Og hjelper mot hva? Jeg fødte 12 dager over termin med førstemann, så jeg håper å føde litt tidligere denne gangen. Og for all del...jeg vil selvfølgelig ha en så enkel fødsel som mulig, men det er jo stor sjangs for at denne fødselen blir litt lettere enn den første uansett.

Hm... spørs om jeg bruker de pengene på noe annet i stedet. Men uansett skal jeg høre med jordmora mi på helsestasjonen om hun driver med akupunktur. Får jeg det gratis så er jeg ikke i tvil om at jeg vil prøve. Kan i det minste ikke skade...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...