kristiane=) Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har en skjønn gutt på 3,5 mnd som jeg hele tiden har trodd hadde kolikk... Han har siden han ble født vært veldig krevende.. Han har hatt et enormt sugebehov, spist gjerne hver time og noen ganger mer.. Han har aldri vært int. i å sove og vi har måttet bære han hele dagen for han blir illsint når han blir lagt ned. Han gråter og hyler så mye at han nesten kveles i sitt eget slim, og noen ganger kan han ta seg så ut at han ikke får puste. Det eneste som har fungert for oss er og noen ganger i døgnet gi han mme for og roe han ned og den siste mnd. har det fungert veldig og ta han med på besøk til andre for da blir han løftet og båret.. og får oppmerksomhet, da blir han tilfreds. Jeg har i perioder vært direkte nervøs rundt han for jeg har aldri følt jeg har kunnet tilfredstille han.. Og jeg har følt meg som en dårlig mor for de jeg ikke har fått til rutiner osv. Legge tid er enda et Mareritt.. Jeg følte andre så på meg som hysterisk. Og jeg følte ingen andre hadde det som meg.. Men så leste jeg om High need babies.. Og jeg ble så lettet at jeg nesten tok til tårene! Det visste seg at det ikke var min feil! Han bare er sånn! Nå føler jeg at jeg kan slappe mer av.. ikke tro noe er galt hele tiden.. Og jeg kan si, uten og føle at noen dømmer meg at..Ja, Min baby er krevende! Er det noen andre med lignende historier?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 hmm...har han problemer med å finne roen og sovne når han ligger på rygg, og virker han mye utilpass? For da kan det jo faktisk hende at han har vondt i nakke/ rygg (tenker på KISS)?
kristiane=) Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2009 hei.. nei, vi var hos osteopat allerde da han var 13 dager.. ikke noe kiss..
Frøken Linn Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Det første jeg tenkte på var om han er sulten? Roer han seg når han får mme, kan jo det kanskje være et tips?? Aner ikke jeg, bare kom til å tenke på det.. Lykke til! Håper det ordner seg.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 sønnen min va sånn, han krevde mye, skrek mye, trengte mye, hele tiden. gråt og sutret,slet med soving både dag og kveld, vugget vogna til jeg fikk senebetennelse. ville ikke ligge på gulvet, var sjelden helt fornøyd. alle sa bare vent til han er 3 mnd, da går det seg til, men det gikk seg ikke til. første året var bare slit, jeg kosa meg ikke hjemme i permisjon. nå er han 2 år, og går i barnehage, han er fortsatt et krevende barn, griner og sutrer mere enn andre 2 åringer som vi kjenner. men det går bedre i barnehagen enn hjemme. han har et enomt temperement, blir veldig sint, får store raseriutbrudd. helt forferdelig å kjøre bil med, han har alltid hatet å kjøre bil. men det går bedre og bedre. han skjønner mere nå når man snakker til han, og han har fått bra språk.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Bare meg som må mase litt mer om denne KISSen;) For hvis han blir illsint av å legges på rygg og sliter mye med søvnen, kan det jo høres veldig KISS-aktig ut (selv om det selvsagt ikke trenger å være det, for all del!) Det er jo manuellterapeuter med barn som spesialfelt som er ekspertene på KISS- så hadde jeg vært deg, hadde jeg nok tatt turen til en slik.. Bare for å eventuelt kunne utelukke KISS helt, om ikke annet (det er jo også gratis å få en time hos dem=) Osteopater har ikke den samme kompetansen! http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=85 Roer han seg hvis han får MME, kan jo det tyde på at han er sulten kanskje også? Ikke lett dette, og det er jo så slitsomt når de bare gråter og gråter...Stor klem, håper dere finner ut av det snart=)
allegodetingertre<3 Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 Hei! Jeg opplevde noe det samme som du beskriver med jenta mi som nå er snart tre mnd. Jeg fant ut at hun reagerer på melk. etter at jeg har kuttet ut å drikke eller spise noe som inneholder melk har jeg fått en helt nye baby! Hun skrek så mye og spente kroppen så mye at jeg i tillegg har gått til kirporaktor for å få løsnet opp bekkenet og nakken. Om kvleden gir jeg henne litt mme i tillegg til at jeg ammer henne, for jeg merker at hun sover lengre strekk når hun får mme, så nå er nettene blitt mye lettere, selv om hun fortsatt vokner mange ganger. Nå sover hun tyngre så det er lettere å få henne til å sovne igjen. Har du forsøkt å se om h*n kan reagere på kumelk som du får i deg? Verdt å teste! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå