Gå til innhold

HURRA!!!! Bilen startet igjen :-D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lovte jo å gi tilbakemelding :-)

som jeg skrev i det forrige innlegget mitt, så var bilen steindau i morges...

Så lur som jeg var (har null peil på biler) slo tanken om dødt batteri meg... (vår første bil, har bare hatt den i en mnd ca)

Jeg fikk låne batterilader, og kjøpt laaaang skøyteledning, og så fikk jeg satt den på ladings. (har aldri sett en slik lader før, så var litt stolt av meg selv da jeg fikk det til hehe)

nå har jeg sittet her i 2. nervepirrende timer og ventet på å prøvestarte bilen igjen.. vi skulle nemlig til sverige i morgen, så det passet litt dårlig at bilen skulle streike nå.

og jammen startet den ikke som ingenting hadde skjedd. Jeg ble superglad... :-)

så nå skal den bare få stå å lade seg heeelt opp så den er klar for tur i morgen!

Takk til alle som kom med forslag til hva det kunne være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra

noen tips får å få samme problemet igjen.

sjekk om det er vann nok på battriet og om battriet får ladding når bilen går/om dynamoen virker

hva som kan ha "stjælt" har lys stått på ol.

vist ikke finner feil ta av en leningen på battriet når bilen står da tappes det ikke

Skrevet

ah takk for tips. hvordan ser jeg at batteriet får ladding når bilen går da?

*helt grønn*

men hvor skjekker jeg at det er nok vann på batteriet..? det skal visst være ganske nytt. et år eller noe, kunne liksom ikke se noen steder der jeg kunne se om det var nok vann.

men man kunne lese av på batteriet om det fungerte. grønn, var alt ok, svart var det utladet og hvitt virket det ikke.. I morges var det svart hvertfall, men vet ikke om det blir grønt om jeg starter motoren?

Skrevet

se om det er et lys panelet på bilen for ladding eller måle med et multimeter mens bilen går

hmm kansje nyere battri enn de vi har, er sande celler en kan åpne på toppen får å sjekke/fylle på men tror vi ikke har farge koder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...