Gå til innhold

Dere som har hormonspiral...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt min hormonspiral i snart 2 år. Har aldri vært plaget av den. Blødde ikke noe særlig i begynnelsen og har bare mensen et par dager i året :-) Jeg burde nok derfor kanskje være kjempefornøyd, men....

Jeg kjenner ikke trådene lenger. Vet ikke om den er der. I pakningsvedlegget står det at man skal kunne kjenne de og at man skal til legen og få kontrollert at spiralen sitter på plass en gang i året. Min lege mener det holder med sjekk hvert tredje år og at jeg ikke trenger kjenne trådene. Er ikke slik at jeg liker gyn undersøkeleser så godt at jeg krever det, men sliter litt med å stole på at den er der.

Jeg burde kanskje bare være strålende fornøyd og siden jeg ikke er gravid, betyr det vel at den virker.

Hva mener dere?

Får man noen symptomer om den "forsvinner"?

- Fornøyd, men litt engstelig..

Vil ikke bli gravid, men vil heller ikke steriliseres enda (da kommer jo mensen også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hormonspiral og var hos legen for å ta celleprøve for en stund siden. Spurte da om han kunne sjekke spiralen også, at den satt på plass osv. (Har hatt min 2,5 år) -Men legen kunne ikke finne trådene, så da mente han jeg burde ta en ul for å sjekke at den satt på plass. Har ikke vært på ul enda da, for fikk først time i oktober..... Synes det var lenge å vente, så nå har jeg ordnet privat ul i slutten av juli.

Skrevet

Har hormonspiral, og kjenner heller ikke trådene.

Sist jeg var hos legen for å ta celleprøve tok han ultralyd for å se om den var der.

Den var på plass der den skulle.

Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å kjenne dem, men jeg spør mannen min innimellom om de er der, og det er de;)

Skrevet

Mannen min kjenner heller ikke mine. Satte den inn rett etter fødsel da og trådene ble klippet veldg korte. Kan hende den har gått litt lenger inn, ettersom det sikkert var "åpnere" da.

Noen som har mista sin?

Om ikke alt er i orden burde det vel kommet noen bivirknnger...

Bekymrer meg sikkert unødvendig, men vil ikke bli gravid nå..!

Skrevet

Noen flere som kan svare på dette innlegget?

Skrevet

Jeg har nettopp satt inn spiral. Men her om dagen fikk jeg en veldig stikking inni der, så jeg måtte stoppe opp når jeg gikk osv. Dro til legen, som sjekka at den satt som den skal, og det gjorde den. Hun så det uten å ta ul. Trådene var lange, så det var det som stakk, hun klippet dem derfor kortere. Jeg kan nå kjenne dem hvis jeg anstrenger meg veldig med fingeren inni der. Om mannen min kan kjenne dem vet jeg ikke, har ikke blitt så mye sex i det siste.

Har ei venninne som har måtte henvises til sykehus fordi spiralen hadde flyttet seg, så legen fikk ikke fjernet den. Dette skjedde to ganger... Men var ikke noe annet problem enn at det måtte en gynekolog til for å få den ut.

Selv er jeg ikke helt superfornøyd ennå, mye småblødninger, visste det var risiko, men ikke hele tiden... Noen andre som har det sånn? Gikk det over etter hvert?

Skrevet

Jeg har hormonspiral nå og kjenner ikke trådene.

Jeg hadde kobberspiral før. Hadde den første i fem år før den ble byttet ut med en ny. Da gikk det ca tre måneder så fikk jeg ubehag i magen. Føltes som om det var "noe" i magen og det var vondt med samleie. Ble sendt til røntgen av tarmen og diverse. Så viser det seg at spiralen var på vei ut, den "datt" ut av seg selv etter to måneder med ubehag. Så jeg vil tro at du absolutt merker det hvis den ikke sitter ordentlig.

Men det er jo bare å ta en sjekk hos legen for å være sikker:) Kjipt å gå og uroe seg.

Skrevet

Jeg har bare hatt min i 2 mnd, men jeg kjenner ikke trådene. Leste det samme som deg, men jeg bekymrer meg ikke en kalori. Vet at gyn. som satte den inn er flink og jeg er egentlig bare glad for at jeg ikke kjenner noe.

Tror nok du vil få vondt hvis spiralen er på vandring..men hvorfor ikke sjekke det hos legen så slipper du å bekymre deg :)

Skrevet

Jeg har ikke tråder på min så har aldri prøvd å sjekke ikke har legen min sagt noe om det heller. Var inne og fikk de klippet helt av ca.2 mnd etter jeg satte den inn siden de stakk min mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...