Gå til innhold

Hvordan reiser man billigst mulig fra Bergen til Bø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mottar alle forslag, linker, priser og brainstormingsforslag med stor takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikkje sjekke det opp på nettet selv??!! Hvorfor skal vi gjøre det for deg??!!

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg sjekke selv, din tullebukk, men hvorfor skal hver og en sitte å finne opp hjulet selv hvis det allerede er funnet opp. Jeg regner med at jeg ikke er den første som har gitt meg i kast med dette prosjektet.

Takk for respons :-p

Skrevet

Bø i Telemark du mener??

Kanskje Haukeli-expressen? Altså buss....

Hadde ikke jeg giddet da, kjører alltid bil jeg....

Skrevet

Haukeliekspressen er beste og billigste reiseløsning! Går daglig fra Bergen kl 0730 til Bø kl 1545, fra Bø (mandag - fredag + søndag) kl 1600, ankomst Bergen kl 2355. Lørdag er avgangen fra Bø nøyaktig 4 timer tidligere, og da går bussen bare til Odda (men Skyss har buss videre til Bergen, litt ventetid). Prisen ligger på ca 500 kr for voksen billett 20 - 25 % studentrabatt, avhengig av ukedag (fram til 1. juni hadde ruta "dobbel billett", Bergen - Odda med Skyss + Odda - Bø med Haukeliekspressen, nå har den gjennomgående billett, har derfor ikke helt nøyaktig pris fra 1. juni.

Reisen er topp behagelig! Har brukt den en del selv mellom Odda og Bø, litt nå, mye for noen år siden.Norges beste rutebusser går på denne ruta!

Ingen plassbestilling, bare møt senest 15 min før avgang. Det verste du risikerer er å stå i 5 min mens bussen kjører mellom busstasjonen og bussgarasjeni Bergen/Bø for å hente "hjelpebuss". For "hjelpebuss" blir ALLTID hentet om flere enn bussen rommer møter opp 15 min før avgang! Ja, fem "hjelpebusser" om så skal være!

Skrevet

koster 299 med nsb om du bestiller billigbilett i tide ;) men tar 9 timer.

fly fra flesland kan du få fra under 400,- mener jeg å huske...

kjøre bil selv koster omtrent 600,- inkludert bensin, 2 ferger og bomstasjon og haukelidekspressen har maxpris på 500,-

Skrevet

Kjøre selv... kan være heldige å få billige togbilletter også, men jeg selv hadde kjørt!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Jeg har ikke bil, men hvis jeg hadde hatt det, så hadde jeg kjørt. Men tog er kanskje ikke så dumt. 1 200,- for fire personer. Jeg tror vi går for den :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...