Gå til innhold

Vår helsesøster er en smule spesiell

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle minsta på forsinket 5-månederskontroll, jeg ble oppringt av hs i går som lettere irritert fortalte at vi hadde uteblitt fra 2 avtalte timer 1 gangen avlyste vi timen fordi vesla var blitt syk av influensa og sist mandag hadde min samboer avtalt ny time, men den glemte både han og jeg. Dette forklarte jeg hs og fikk til svar at vi godt kunne ringe å avtale ny time, noe vi hadde forsøkt flere ganger, men ingen har vært til stedet når vi har ringt så vi har blitt satt over til servicetorg i kommunen, fortalte dette til hs som var kjapt ute med å si at servicetorg da skal ta imot beskjed, noe de ikke hadde gjort. Fikk avtalt ny time i dag kl 0900 og min samboer dro avgårde med vesla der ble han overrumplet med spørsmål om vi hadde psykiske problemer eller led av depresjoner ettersom vi hadde uteblitt fra 2 timer!?? Siden når led man av psykiske lidelser eller depresjon etter å ha glemt 1 time?? Både jeg og min samboer synes hun virker en smule spesiell etter å ha vært hos henne tidligere på kontroll.

Da vi var på 3-månederskontroll med minsta hadde vi også med eldstemann som da klaget over magesmerter, i stedet for å undersøke guttungen glefset hun at ikke ville ha syke barn på helsestasjonen. Guttungen hadde mageknip noe vi fortalte, og da fikk vi en enorm leksjon i matvaner ol og hun nærmest glefset at det var vårt ansvar ene og alene at guttungen hadde daglig avføring, da måtte vi bare fortelle at det har han aldri hatt for han har siden han var baby slitt med avføring. I tilleg til dette er hun EKSTREMT opptatt av om jeg ammer minsta og har nærmest befalt at jeg skal amme henne når hun er tilstedet slik at hun kan SE at jeg ammer! Dette har skjedd x antall ganger på kontroller. Jeg lurer virkelig på hva som feiler dama. Mon tro om hun er slik fordi vi er henholdvis unge foreldre???

Ble et langt innlegg, men måtte bare dele det med noen.

Ha en fin dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy å flate, det finnes så mange merkelige helsesøstre at man kan bli mørkredd av mindre.

Sett henne på plass og be henne oppføre seg, eller send inn klage, den skal sikkert til kommunelegen.

Skrevet

huff hadde blitt kjempelei meg om min hs skulle ha vært slik.. Sånner damer burde ikke ha hatt en slik jobb..

Greit hun ble litt bekymret, men hun trengte ikke legge det fram på den måten.

lykke til videre,. Håper det blir bedre. ikke nå gøy når det skal være slik.

Skrevet

Ja, dette er første gangen vi har vært borti en slik type hs. Vi bodde i en annen kommune da eldstemann var baby og hadde en kjempetrivelig hs som var lett å kommunisere med, savner henne nesten litt nå.

Nå har jeg ikke fått snakket med samboeren min om hva annet hun har lirt av seg på kontrollen, jeg var hjemme med eldstemann, men fortsetter hun slik som dette kommer vi nok til å sende inn en klage på henne. Maken til oppførsel.

Skrevet

Det er kjørt. Sorry. Bytt sykepleier, eller helsestasjon, eller gå til fastlegen i stedet.

Skrevet

Ja, enig at man kan uttrykke bekymring, men hun var rett og slett frekk og ubehagelig å snakke med. Fortsetter dette må vi vurdere en annen hs for jeg orker ikke slike mennesker.

Skrevet

Kan man gå til fastlegen på kontroll? I såfall lurer jeg på om jeg ikke skal gjøre det i stedet, han er et mye hyggeligere menneske :-)

Skrevet

Enig med høytblodtrykk - send inn klage!!! Jeg hadde ikke tvilt!

Skrevet

Tror kanskje vi sender inn en klage ja

Skrevet

jeg hadde uten tvil sendt inn klage og bedt om å få bytte helsesøster.

Skrevet

Godt å få litt forståelse :-) Tror vi gjør som flertallet her inne ville gjort, sende inn klage!

Skrevet

Hadde gjort det enkelt jeg og bedt om å få bytte helsesøster. Ikke gjort noe mer utav det tror jeg.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

ehe.. Er så mange som ikke skulle jobbet med mennesker..

F.eks jordmora mi sist svskap, da jeg fortalte at jeg skulle ha planlagt ks..

"Jaha? Jeg fødte tvillinger i seteleie uten smertestillende".. ehehe:p

Skrevet

Uff, for ei ukoselig dame. Som andre nevner, send inn klage og bytt hs om det er mulig.

Skrevet

Min samboer er sikkert enig med deg, Sjefsmegga, men jeg kan ikke la dette gå hus forbi. Føler hun overkjører oss hver gang vi er der,og vi er neppe de eneste foreldrene hun herser med, men kommer nok til å få be om å få byttet hs evt gå til fastlegen.

Skrevet

Mylian&A.V+2til:-)) - er enig med deg, mange som ikke skulle jobbet med mennesker! Fy for en jordmor å ha under en fødsel, tenk å lire av seg slikt!

Skrevet

Hadde byttet helsestasjon med en gang i allefall, også får du vurdere selv om du vil klage på henne.

Vår helsesøster spør meg om råd hun. Syns dèt er spesielt og jeg da.

Skrevet

kjedelig å oppleve så dårlig kjemi da. men du står fritt til å bytte helsesøster for å få en du har bedre kjemi med.

Når det er sagt, så er jeg helt enig med helsesøsteren din at man ikke skal ta med syke store barn på helsestasjonen. En helesøster kan ikke undersøke barn iforhold til sykdom - det må dere gå til lege med. men hun kunne jo selvsagt sagt det på en penere måte:)

for å forsvare helsesøster litt, så er det helt naturlig at man ammer mens man er hos helsesøster slik at de får kontrollert at man har riktig ammestilling osv. det har jeg måttet gjøre med alle mine 3 barn!

Skrevet

Blå og Rosa: Du kan velge å gå til fastlege istedet for helsestasjon. Barna har krav på medisinks hjelp (som oss voksne), men i tillegg har de krav på helsekontroll. Fastlege kan gjøre begge deler. Avtal med legen om det er det du ønsker. Så skriver du et brev til HS (med kopi til legen), hvor du ber om at journaler oversendes fastlege. Dere takker nei til videre tilbud fra HS, men opplyser til orientering om at barna vil få både medisinsk hjelp og helsekontroller fra fastlege og evt annet helsepersonell.

Enkelt og greit. All bases covered.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...