entil :) Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Vi flytter på landet i løpet av sommeren og har lovet at datteren vår skal få en katt til bursdagen sin, som er i slutten av august. Men, jeg har termin 1. september. Ville dere hatt betenkeligheter med dette med tanke med toxoplasmose sånn på tampen av svangerskapet?
Amalie82 Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Ikke i det hele tatt! Jeg har fire katter, og ikke hatt toxoplasmoe i noen av mine svangerskap. Bare bruke handsker hvis du rensker kattedoen, eller la noen andre ta den kanskje, hvis du er veldig redd for det.
V.A.B Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 ville ikke stusset:) katt er kjempekoselig kjæledyr, bare husk å få dem vaksinerte og evnt steriliserte, og få en annen til å ordne med doen dens eller som hun andre sier, bruk hansker og vask hendene etterpå
lille frø, mor til to Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Bare skaff deg katt. Det er kjempekoselig. Har selv en katt og det går helt fint. Hvis katta skulle bli syk, da ville jeg ikke tatt avføringen uten å vaske hendene, men med frisk katt går det helt fint.
Panterjenta85 Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Vi har en katt nå og hadde i utgangspunktet tenkt på å skaffe oss en til omtrent samtidig med min termin. Det som har stoppa oss var ikke sjansen for å få sykdommer fra katten, men tenk om det nye familiemedlemmet skulle være skikkelig allergisk da? Tror det blir tyngere for storesøster å først få en katt for så å måtte kvitte seg med den fordi søsken ikke tåler.. Her venter vi med anskaffelse av flere dyr til vi blir kjent med jenta vår.. Det blir tungt nok å måtte kvitte seg med den katten vi har om det viser seg å bli aktuelt...
Panterjenta85 Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Når det gjelder sykdom som var spørsmålet ditt ville jeg ikke hatt betenkeligheter i det hele tatt... Katter har ikke toxo automatisk. Dette er noe de selv må bli utsatt for. Sjansen for at de blir det er ikke stor. I og med at dere skal bo på landet har dere jo muligheten til å unngå å ha kattekasse i det hele tatt og da er problemet borte Jeg fikk beskjed av min lege at skulle jeg nærme meg kattekassa måtte jeg ha både hansker og munnbind. Støvet som kommer fra kassa kan også være farlig og da katta har toxo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå