Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Kan de se om det er noe med barnet sent i svnagerskapet som f.eks downs?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 De kan ikke se downs syndrom sent i svangerskapet, det kan de kun se rundt uke 12, pluss, minus et par uker, om jeg ikke tar helt feil:) Andre ting skal jeg ikke uttale meg om, for det vet jeg ikke:) Er du bekymret?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Ja plutselig veldig bekymret for at det skal være noe galt. Tok UL i uke 12 på volvat,.der sjekket de nakkefold ol. Det så fint ut da. Men hørte om en jente som hadde 5 uker igjen og var til ul og syns de sa at det så ut som det var en liten downs....
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Om de ikke fant noe galt da de målte nakkefolden rundt uke 12, tror jeg ikke du skal bekymre deg for downs:) Nå får du/vi sikkert snart pepper som bekymrer oss for dette:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Tja hvis de kikker etter dette så. Det er jo lettere å se fysiske avvik sent i svskapet, men det betinger jo at de ser etter det. Tar man ul sent i svskapet så er det som regel for å beregne fødselsvekt og leie. Barn med Downs har ofte hjertefeil og det kan vises for en lege som er god på ul. Jeg var på masse ul sent i mitt forrige svskap pga seteleie og vekstestimering. Men ingen oppdaget at gutten min hadde trisomi 18.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Det tror jeg ikke. Jeg var og til tidlig UL i uke 11, og da så alt fint ut. Var på sikkert 8 UL etter det, siste 2 uker før fødsel, og ingen så noenting. Så, sjokket var stort når h*n hadde Downs allikevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå