bambi på isen Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Ser det er diskusjon på når jentene tar hull i ørene, min frøken på 3,5 har ymtet frampå at hun og hun i barnehagen har hull, og lurt på når hun selv skal få. Men jeg ønsker å vente noen år til. Men gutta da, når får de hull i ørene/øret?? Vet jo selvfølgelig at det ikke er så vanlig at gutter har hull i ørene/øret, men er endel her jeg bor som har det, og mangen av dem er unge syns jeg. Vet om et par stykker som skal begynne i femte klasse nå som har, og de har hatt det i et par år nå. Syns ikke det er fint med gutter med hull i øret, men hvordan skal jeg argumentere overfor mine gutter at de ikke kan få, hvis lillesøster får?? Håper jo virkelig at de ikke vil ha da, sånn at jeg slipper den diskusjonen.... Alt det en kan tenke på når en kjeder seg, he, he.... :-)
bambi på isen Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2009 Forhåpentligvis ikke mine heller, men de ser jo mangen rundt seg som har! Håper jeg slipper unna den diskusjonen!!
*Rutletutt* Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 ALDRI! Akkurat der får han bare lære seg å leve med at det er forskjell på han og lillesøster;o) Dessuten kommer ikke hun til å få hull i ørene tidligst før hun begynner på skolen, helst noen år senere, så da regner jeg med han han er stor nok til at ikke trenger å bli forklart opp og i mente hvorfor han ikke får...HVIS han skulle få lyst på...
meg & to små vampyrer Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Vet du, jeg syns at om jenta di kan få så burde guttene kunne få når de er i samme alder. Det er jo ikke noe mer fornuftig me hull i ørene på små jenter enn på små gutter egentlig.
bambi på isen Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2009 Heldigvis så er gutta eldre en henne, så de kommer jo uansett til å være eldre en henne når de får. Men skal prøve i det lengste å unngå at de får alle 3. Tror jeg var 7 selv når jeg fikk hull i ørene, og husker enda hvor vondt det gjorde, de måtte "skyte" 2 ganger på den ene siden, grøss!!
It's all about me Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Jeg tenker som så at han kan ikke få alt han vil ha som andre får, så denne krangelen tar jeg "med glede". Men velger å tro at han fortsetter å være fornuftig når han blir eldre også, så han ser selv hvor teit det ser ut ) Han kan få ha langt hår, han kan få sagge og kommer han hjem med en tatovering når han er 18 er det greit det også, men hull i ørene håper jeg han styrer unna selv når jeg ikke har noe jeg skulle sakt mer også.
prekæs Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Slik jeg ser det trenger man ikke utdype svaret eller begrunne det. Har en sønn som fikk tatovering før 18 og en datter som ikke får rett og slett fordi hun er jente og min erfaring er at jenter angrer tattisser langt oftere enn gutter. Høl i øra på smågutter er mildt sagt harry og det hadde ikke hjulpet om hele skolen hadde hull i øra.
meg & to små vampyrer Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Hull i ørene på små jenter er ganske så harry det også. Jo mindre jentene er jo, jo mer harry syns jeg. Usj.
bambi på isen Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2009 Godt det ikke bare er jeg som syns det er Harry med hull i ørene på gutter, har aldri likt det. Hverken på små eller store gutter. Med jenter er det jo mer vanlig å ha hull i ørene, men skal prøve å drøye det så lenge som mulig med lille frøkna også. Uff å uff, tattiser og piercinger osv ja, tenk når den tid kommer..... Gruer meg til den tiden der ja!!
prekæs Skrevet 9. juli 2009 #12 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har hatt en kamp mot piercinger og tattisser siden min snart 17 åring var 12 og veninnegjengen begynte å få lov. Blir spennende å se hva hun gjør da hun blir 18, men virker nå som om interessen begynner å avta for å ta slikt:)
bambi på isen Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2009 Kan jo hende det ikke er så spennende lenger nå når hun har mast om det i 5 år. Håper mine unger innser det når de er 18 at de ikke skal ta tattiser og piercinger!! Men det er vel 18 års grense på det, eller?? Sånn at de ikke kan komme hjem med det når de er 15 uten lov av oss??
prekæs Skrevet 9. juli 2009 #15 Skrevet 9. juli 2009 Tror ikke seriøse utøvere tatoverer barn under 18 uten tillatelse. Mulig det er en lov mot slikt.
bambi på isen Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 9. juli 2009 Husker jeg og en venninne "ramla" inn døra hos en som driver med tatoveringer en gang, sent på natt og gode og fulle var vi, sto og fjolla der og sa vi ville tatovere oss. Heldigvis var han så seriøs at han ba oss komme tilbake når vi var edru, gikk aldri tilbake for å si et sånn. Vi var vel 22-23 år eller noe sånn da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå