Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 jeg lurer litt på om aktivitetsnivået før fødsel har noe å si på om en føder før eller etter termin. Jeg er en sofagris som ikke bevger meg så mye utenom butikkturer og husarbeid. og lurer på om dere som er mere på farta evt. går turer etc føder oftere før termin enn de som lever late dager som meg.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Hehe, morsomt spørsmål. Jeg var sofagris av natur med førstemann, og da fødte jeg 12 dager før termin. Med nr 2 var jeg sofagris pga vondter i bekken og hofter, og fødte 6 dager før...
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 jeg ble anbefalt og hvile før fødsel. for å spare energi til når det virkelig gjaldt. babyen kommer når h*n er klar. jeg tror det er snakk om tilfeldighetet når det kommer til aktive damer og fødsel. en får bare masse vonde kynnere og nedpress om en anstrenger seg for mye dagene før termin. ( utifra min erfaring) men å bevege seg når en har rier er derimot anbefalt langt er du på vei?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Hmmm jeg var sofagris med begge,, da jeg var sengeliggende pga. bekken. Fødte på termin med første og en uke over termin med siste:)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Håper på flere svar den veien da, er litt nervøs(hehe) for at jeg må ut å gå for å få fart på sakene..... ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 en uke igjen, men med forrige gikk jeg to uker over termin. (jeg var sofagris da og ;-) )
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 sofagris her og. Fødsel startet 12 dager før termin.
SolstråleneMine<3 Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Jeg var en sofagris undeer min graviditet, og jeg fødte 5 dager før termin
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 FØrste gang trente jeg ikke særlig, noen gåturer i uka bare..Andre gang trente jeg hver dag,- må legge til at jeg hadde gjort det de siste 2,5 årenen FØR graviditet nr 2 da... Førstemann kom 8 dager før termin og 2 mann kom 5 dager etter.. trent fram til og med dagen jeg fødte. SÅ å "hvile" for å samle krefter til fødsel tror jeg ikke noe på....Men man trenger ikke løpe maraton eller satse på å vakse rundt hele huset hver dag i tiden før termin..Men oprettholde et normalt aktivitetsnivå tror jeg bare er sundt.Fødselen gikke myyye raskere, lettere å press, for jeg var sterkere og trenget ikke presse så hardt for å få effekt,- og var i superform og kunne født en gang til kort tid etter.VOnd, selvsagt, men ikke slitsomt... Ungen kommer når den kommer,- så tror det er lite man kan gjøre..Litt aktivitet når den er i gang derimot, tror jeg kan framskynde hele fødselsforløpet ) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå