Gå til innhold

En pølsemiddag laget spesielt for de minste;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten lagde min far noe som for alltid kommer til å bli lagt på mitt kjøkken :) Han kalte det for pølsegraps.. et fengende navn på en rett for små munner, egentlig en pølse/tomatgryte. Billig er den også..

Du trenger: (for en fam på 4 bruker jeg)

4-5 Poteter

1 middels purre, og bruk hele...

1/2 middagspølse (men bruk den du liker best, kylling/kalkun feks.)

1 bx. Tomatpurè

Vann etter behov

Hvitløk

Paprikakrydder

Pepper

Ost.

Bruk også andre krydder du liker i tomatsaus.

Evt andre grønnsaker du måtte like ;) Syns det passer godt med litt gulrot og stangselleri.

Skrell poteter og del i skiver, kok disse til de er nesten møre.

Skjær purre i skiver (husk å vaske den godt!!). Bland så potet og purre i en hvilkensomhelst bolle sammen tomatpureren og litt vann slik at tomatpureren blandes godt mellom potet og purre. Hakk opp evt andre grønnsaker og ha i bollen. Smak til med krydder og hvitløk, det kan være litt vanskelig å smake til nå som retten er kald, men prøv allikavel. Ja, også husk pølsebitene...

Finn fram en stekepanne legg "blandingen" med noen osteskiver lagvis i pannen. Spe med mer vann etter behov, dety skal være godt med saus, kanskje litt ketchup gjør susen for en kraftigere tomatsmak. Legg også et lag med ost på toppen. Sett på et lokk og la dette småkoke på svak varme i ca 1/2 time.. kanskje lengre til alle gr. saker er møre. Jeg bruker ikke salt da det ofte er mye salt i pølsen.

Kanskje dette ble litt rotete skrevet, men hjemme hos oss er det en populær og enkel middag for små og store..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...