Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært borti denne?

Jeg har funnet en på finn.no som jeg har bestilt..

Gleder meg veldig å håper jeg får det til

er 10+4 idag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jeg har en sånn... ;-)

Fant hjertelyden i går!! Deilig følelse!! :-) er 10+1 i dag! :-)

Jeg kjøpte min direkte fra produsent, fikk den for 430 kr inkludert frakt!! (googlet baby sound) Men ulempen er at bruksanvisningen er kun på engelsk. Synes forresten øreproppene er ganske dårlige!! :-( Og jeg trodde den ville vise hvor fort hjertet slår... men men... får bare telle selv!! :-)

Anbefaler også at du bruker gel på den, da hører du bedre.

Gled deg!! :-)

Skrevet

Heihei..Så flott å høre!Grattis:)

har bestilt og fikk sporingsnr nå:)Så den kommer vel snart:)

Kjøpte me lcd skjerm så en kan se hvor mange hjerteslag som slår i minuttet.

Gleder meg veldig!

Hvilken gel skal jeg bruke da?

Hvordan vet jeg at det er babyens hjerte som slår å ikke mitt?Sikkert teit spørsmål!!

Takk leo78

klem

Skrevet

Min også har sånn lcd skjerm.... man den viser ikke hjerteslagene! Viser noe tall, men forstår ikke helt bruksanvisnen.... vel har vel ikke prøvd så mye heller da!! :-) tolmodigheten lenge leve!! :-) hehe

Prøvde å høre lyden i uke 8-9, hørte en hjerte lyd som min samboer mente var babyens, for den var noe ulik min!! Jeg tok ikke helt av!! ( tenkte det var ekko gjennom kroppen) og lot den ligge rolig rolig i noen uker! Da jeg prøvde i går var jeg ikke i tvil!! Husker det fra forrige gang!! :-) Den slår så mye mye raskere enn din egen hjertelyd!!

Et annet tips er å ha lyden ganske høyt, samt legg den rett over skambenet!! :-) Gleen er faktisk glidegel... :-) kjøpt på apoteket!! Fuket kjempe bra! :-)

Lykke til, og vær tolmidig, hold en i ro og flytt helt små bevegelser.... og ikke bli skuffet eller redd om du ikke hører noe!! :-) For det er vel kanskje litt tidlig?!?!? :-)

Få høre hvordan det går..... :-)

Sommer klem

Skrevet

Da har jeg fått babysounden i posten:)

Lurte på en ting,hvor mange slag ca skal jeg "høre-se" etter?

Vet jo ikke min egen engang.

Står at en må høe hjerteslagene i 1-2 minutter før LCD skjermen viser antall slag i minuttet!Gleder meg til å prøve i kveld,når barna er lagt,så håper noen svarer før det:)

Skrevet

LEste på uke 10 at hjertet slår rundt 65 ganger i minuttet:)

Er det det jeg skal forholde meg til da?

takk for svar

Skrevet

Hei!

Jeg bestilte også en babysound igår, og fikk den i posten idag:)

Er 11+4, prøvde isted, men hørte bare min egen hjertelyd (ca 70 slag i minuttet). Las i en bok jeg fikk på legekontroll at hjertelyd etter 11 uker skal ligge mellom 110 og 160.

Ble litt skuffet, men det er vel vanlig å ikke høre noe så tidlig. Skal til ul på onsdag, kanskje jeg tar den med dit, så kan de vise hvordan man skal bruke den...

Kjenn på din egen puls på hånden samtidig som du hører, så kan du teste om det er din egen eller fosterets puls du hører...

Lykke til:)

Skrevet

Vet det står litt forskjellig om hjertelyd. Er selv cai uke 10, fant i dag hjertelyd på ca 150 slag i minuttett. Her om dagen fant jeg på 160ca.

Har lest i BIM boken, der står det 65, men i den fra jordmor står det at en skal ha ca 177 pr min i uke 9... så vet ikke hva som er tiktig. Når en er nede i 65, er jo det ca vår puls, så tror nok ikke dette stemmer uten å være sikker på dette.

Husk at det vil variere litt fra spire til spire med hjerteslag i minuttet. Ikke alltid en finner hjertelyden heller, ikke la deg stresse! Mulig den lille har lagt seg ned i bekkenet ditt:) :)

Skrevet

:-) Da holdt jeg min i ro i 2 min, og LCD skjermen viste hjertelyd på 153!! :-)

Husker fra tidligere svangerskap, legen fant den i uke 12, og da hadde den hjertelyd over 140 synes jeg å huske!! :-)

Lykke til håper du finner den. ( rett over skambenet) hold den i ro og vær tolmodig.... :-)

Klem

Skrevet

Finner ingenting jeg!har nok ikke nok tålmoddighet!

FÅr prøve igjen imåren..da er jo jeg 11 uker:)

Ha en forsatt god kveld

klem

Skrevet

første gang jeg prøvde fant jeg ikke min egen hjertelyd en gang!! :-) hehe....

Viktig å bare flytte på den litt om gangen! og evt bruk gel/krem!! Pluss ha lyden ganske høyt!! Press den godt ned, nesten under skambenet! :-)

Det er en deilig følelse, og samboer synes det var hyggelg!! :-) Tror han for første gang virkelig forstod at det var noe der inne!! Gleder meg til å vise det til storesøster når hun kommer hjem på søndag! :-)

Ha en strålende kveld!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...