Gjest Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Jeg sitter å kikker på hva slags vogn jeg skal kjøpe. Er helt blank på dette område og tar gjerne imot råd og tips om merke og hvorfor denne typen er bra. Hva liker dere best av kombi eller duo osv.
Lillemor&Gutta Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Jeg gikk for en duo vogn da jeg får barn i oktober og trenger best mulig baggplass. Eneste som egentlig er forskjell på combi og duo er at baggdelen ofte er større på duo vogner da man tar av hele baggen å klikker på sittedelen. Etter mye om å men kjøpte jeg en Brio Happy vogn da denne passet mine behov på best måte. Det var ting som at det var liten sammenlagt, god vindbeskyttelse til barnet og at den var lett for meg å trille å hanskes med.
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Kjøpte kombi sist, og angret veldig..altfor liten bag, og babyen låg så "langt nede" Det var en emmaljunga, den er veldig god å kjøre men var altfor liten til vinterbaby. Denne gangen har jeg kjøpt en skikkelig bagvogn med gooood plass til babyen. Etterhvert skal jeg kjøpe en sportsvogn der han sitter litt lenger oppe, og ikke helt nede på bakken. Tror Simo kombivogner er litt høyere enn mange andre.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Har hatt begge deler og foretrekker duo. Hadde simo kombi og bagen der var smal og ble fort for trang for jenta vår. Bagen på mountain buggyen er jo ikke så veldig stor men den holdt allikevel lenger enn simoen sin. Dessuten er duovognene som regel lettere også.
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 Første vogna vår var en Brio Kombi. Jeg synes bagen fort ble liten. Gutten vår er født i januar, og det gikk ikke mange månedene før det ble trangt oppi der. Da tenkte jeg som så at jeg synes det var veldig praktisk å kunne ta bagen ut av vogna dersom han sov og vi skulle steder og slikt. Og det var det jo. Men nå får vi enda en januarbaby og jeg har lyst på en bag som er større denne gangen og kommer til å velge en duo-vogn. Gutten bruker sportsvogna som sovevogn i bhg nå og det er en god vogn. Men jeg synes duovogna virker større og litt nettere for det første halvåret.
Maisie Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Vår første vogn var en Simo kombi. Synes ikke bagen er liten, men vogna er blytung, og ikke god for bekkenet mitt å trille rundt på. Så denne gangen tenker vi å selge den, og kjøpe en lettere vogn. Enten en duo eller en ren bagvogn. Ang å ta bagen ut av vogna, så var jo det greit i og med at vi må opp en trapp for å komme inn i leiligheten, men vi måtte jo ha med vogna og, så da kunne vi like gjerne ha hatt en lettere vogn. Pluss at den er tung å legge sammen og få inn i bilen.
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 På simo sine vogner er iallefall bagen på kombivognen lengre enn duovognen... riktignok er den litt smalere, siden den står plassert oppe i sportsvogndelen fremfor rett på understell slik som duobaggen.. Jeg har hatt simo kombi til begge mine, og vært kjempe fornøyd.. aldri plaget meg at vognen har veid 16 kg, verken mtp bekken, inn og ut av bil o.l Alt det andre har veid opp, den er stabil og lett å manøvrere, enkel å slå opp/sammen, demontere/montere og GENIAL på vinterføre. Jeg TROR jeg kommer til å kjøpe den igjen fordi alle andre vogner har ALT for liten bag for hva som er ønsket her. Jeg akter ikke sette en 6-8 mnd gammel baby i sportsvogn og vil derfor ha en vogn som kan brukes lengre. Anbefaler en tur i vognshappe med dyktige folk, som kan hjelpe deg finne det du vil ha..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Jeg kjøpte duovogn, Brio Happy Duo. Er kjempefornøyd! Den er sånn passe stor og alikevel liten å nett å trille. Brukte bagen nesten til hun var 9 mnd jeg, for den var jo så god å sove i osv. Kunne gjøre det fordi det er en klaff i ryggområdet som man kan sette opp, så de kan begynne med å sitte i bagvogna. Da jeg skiftet til sportsdelen var hun mer enn klar for det naturligvis. Det er den med et slikt tøy-understell istedet for gitter, som man får slått sammen veldig bra, fordi hjulene går helt sammen. Vogna er også lun og god med både bag- og sportsdelen. I tillegg er det mulighet for å trekke opp en del av stoffet bak på kallesjen som gjør at man får ekstra god luft der om sommeren. Rett og slett et luftehull som gjør at det ikke blir så tett. Lønner seg å studere mange slike finesser når du er på utkikk etter vogn. Spør og grav på butikkene, studer og prøv dem selv. Lykke til i jungelen!
Marius og Jonas! Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Jeg hadde Simo duo med førstemann, og er veldig fornøyd! Gutten min strekte seg fort og ble en lang slamp, men det var fremdeles god plass i bagen! Brukte bagen til han var godt over 7 mnd, og da var det veldig fint å kunne sette på en helt ny del, istedet for bare å ta ut bagen som man gjør på kombi. Jeg har termin i januar, og kommer til å bruke samme vogna med knøttet også, iallefall så lenge jeg skal bruke bagen. Kanskje jeg kjøper ny sportsvogn når h*n blir større, da sportsdelen på Simo'n er skikkelig godt brukt!
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #10 Skrevet 10. juli 2009 Takk for mange gode svar, ble bittelitt klokere nå Men har det seg sånn at på kombivogner så kan man lett ta ut sovedelen av vogna hvis barnet sover? Og at dette er vanskeligere eller ikke praktisk på duo vogna? Men at duo vogna ofte er større og lettere å håndtere?
*1+1=2 små* Skrevet 10. juli 2009 #11 Skrevet 10. juli 2009 du kan fint ta av bagdelen på duo vogna også, den er bare litt tyngere.... jeg hadde duovogna og vi tok av den øverste delen og bærte den med oss, ja den var litt tyngre men ikke værre enn at det var fult mulig. Du må rett og slett tenke på når du får barnet ditt....jeg er helt enig med alle andre her: Duo vogn er nok best for de som er født om vinteren...ellers blir det møkk trangt veldig fort!
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 På kombivognene ligger hardbagen oppi sportsdelen, så den er det bare å løfte ut. Så da kan du enkelt bare ta ut denne delen (som har bærehåndtak). På duovognene må bagdelen "klikkes" av understellet og da får du med deg kalesjen o.l. Så kombivognbagen er nok lettere å håndtere i så måte. Litt delte meninger ovenfor om duovognene er større, det blir sagt at Simo Kombi har lange bager. Men duobagene er vel ofte litt bredere. Vanskelig å si hvilke vogner som er lettere å håndtere, det er nok en smaksak. Jeg vil ihvertfall prøve å få en bagvogn som babyen ikke vokser ut av så fort. Du må nok bare kaste deg rundt i butikkene og prøve ut det som er. Lykke til!
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #13 Skrevet 10. juli 2009 Ok, jeg får oktober barn, så da bør jeg vel fokusere å kikke på duo da
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. juli 2009 #14 Skrevet 10. juli 2009 jeg skal UTEN TVIL ha kombi vogn igjen. vi bruker den samme vogna en gang til. det var veldig lett å ta inn beggen når hun hadde sovnet i vogna. hun sov ofte i den når vi var på besøk hos andre. etter min smak ville jeg ikke hatt duo. PS: beggen i kombivognen ser kanskje liten ut, men det har ikke vert noe problem for oss vertfall, jenta vår brukte den LENGE. Hun var nermere året da vi fjernet den
Gjest Skrevet 10. juli 2009 #15 Skrevet 10. juli 2009 Nå har jeg kikket en del på testvinnere både på tv2hjelper deg og foreldre og barn, og emmaljunga city cross har vunnet begge stedene. Sikler litt på denne jeg nå, den ser veldig god ut. Trenger et bilsete også, og er like " grønn" på dette områder, så leser meg ihjel på tester og kommentarer fra brukere, ser bilstolen maxi cosy ligger høyt på lista. Noen som vet om den er bra?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 10. juli 2009 #16 Skrevet 10. juli 2009 vi har maxi cosy. den er best i test på sikkerhet og har vert det i flere år. det er en god bilstol, den er også lett å bære. det eneste som vi reagerte på var at de første ukene kan det se ut som barnet sitter litt forkneppt, men vi la berre noe under rumpa/ryggen de ukene. ellers er den helt topp. kommer til å bruke den denne gangen også Det viktigste for meg er sikkerheten til barnet. når det gjelder vogner så skrev jeg til dg at vi hadde kombi. Vi kjøpte simo fordi det er de eneste vognene som faktisk er vinn og vanntett. Så om du bor en plass det regner en del så er det lurt å tenke på det osgå
Mor og prinsesser Skrevet 10. juli 2009 #17 Skrevet 10. juli 2009 Vi kjøpte emmaljunga edge duo og er kjempeførnøyd. Fikk barn i november og brukte bagdelen ett helt år før vi skiftet til sportsvogn. og vår jente er lengre enn gjennomsnittet. Flott vogn som anbefales
2 tette - med flette Skrevet 10. juli 2009 #18 Skrevet 10. juli 2009 Jeg gikk faktisk ikke for noen av delene, men kjøpte kun sportsvogn og brukte en softbag oppi.. Synes det er helt genialt, fordi da får du en lett vogn, og en super lett bag å bære, og når det er softbag så har babyen mye større plass til å vokse i siden sidene er myke.. Men kommer jo an på hvordan man bor da. Vi har noen trapper å gå opp, så da så jeg at det var den beste løsningen ! Billig ble det og
:)novemberbarn:) Skrevet 27. juli 2009 #19 Skrevet 27. juli 2009 Jeg har kjøpt Simo kombi. Synes det er så kjekt å bare kunne ta ut bagen når jeg skal inn. Vi bor i blokk også, så da passer det bedre. Har tenkt å la babyen ligge og sove i bagen når vi skal bort også.
Juuuunibaby <3 Skrevet 27. juli 2009 #20 Skrevet 27. juli 2009 Åååå så godt å høre. Har akkurat bestemt meg for en slik siden vi får baby i november
Guttemamma x 3 Skrevet 27. juli 2009 #21 Skrevet 27. juli 2009 Har både en Teutonia Mistral kombi-vogn (softbag) og en EasyWalker Sky. Fordelen med kombivogna er uten tvil at softbagen er veldig lett å ta med inn. Da Storebror var liten bodde vi i 5 etasje uten heis og en lett bærebag var derfor helt nødvendig. Plassen var ikke noe problem for han begynte å dra seg opp over vogn-kanten da han var 6 mnd. så da måtte han uansett over i sportsvogn med seler. Nå bor vi i rekkehus og når neste baby kommer så vet jeg faktisk ikke helt hvilken vogn vi kommer til å bruke fra starten.
Guttemamma x 3 Skrevet 27. juli 2009 #22 Skrevet 27. juli 2009 glemte å skrive det, EasyWalker Sky er en duo-vogn. Den har jeg bare brukt som sportsvogn, og der er den helt super!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå