LapScouse Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Ikke for å starte noe stygg debatt her, bare lurer. Mannen min er permitert fra jobb og er hjemme uansett.
De tre gull Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Jeg har overtatt min mann sine 6 uker men det var fordi han har operert i nakken og ikke er istand til å ta seg av vår lille ..Men måtte søke spesielt om det da.
LapScouse Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 Hvor spesielt må man søke da? Sånn type NAV, legeerklæring søking? eller fikk du inntrykk av at det var skikkelig strengt? Her i huset er det fordi hun ikke spiser noe særlig og drikker ikke noe fra annet enn meg, nekter plent.
De tre gull Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Måtte søke til Nav ja.. Måtte ha legeerklæring både fra fastlege og fra kirurg.. Pluss kopi av sykemelding.. Fikk inntrykk av at de er veldig streng ja.. Egenlig ville de at vi skulle søke om utsettelse av farsperm , men vi hadde ingen andre til å ta seg av babyen.. Far fikk var ikke i stand til å ta seg av henne i det hele tatt. Kunne ikke løfte henne på 4 uker.. Tror ikke du har god nok grunn.. men dere kan jo alltids søke.. Man skriver en vanlig søknad..ikke noe ferdigutfylt fra Nav altså
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Hvis han er permitert fra jobb vil dere nok ikke få overført fedrekvoten til deg. Det er veldig strengt og hvis du søker litt kommer det opp hvilke årsaker man kan søke frittak for. F.eks hvis han er nyansatt etter å ha vært arb.ledig.
mamarama og lille banan Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 jeg fikk fedrekvoten til pappaen fordi han er student. trengte ikke å søke engang.
Kamomille Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 det er kun 2 gyldige grunner for å overføre pappakvoten til mor: 1) far har ikke opptjent rettigheter 2) Far er for syk til å ta seg av barnet At barnet ikke drikker av annet enn deg er vel trolig ikke god grunn for far kan jo utsette permisjonen helt til barnet er nesten 3 år. Du kan jo uansett forsøke å søke. Du må da lage en søknad, og legge ved legeerklæring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå