❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Vi har en katt selv. Men de siste månedene har vi sett henne mye sammen med en annen katt. Den vil være med henne inn, og når vi stopper henne står hun utenfor i timervis og mjauer. Nå når det er varm og vinduet står åpent er den andre katten plutselig her å spiser. Min katt freser en gang til den andre så setter hun seg ved siden av eller så bryr hun seg ikke å går vekk. Hva skal vi gjøre, jage ut katten eller la den få spise? Den virker veldig sulten kan den være forlatt? Er de venner eller tørr ikke vår pus å jage den vekk? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre setter stor pris på innspill....
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Hvis du tror det er en katt som er forlatt så skal du mate den (for må jo spise de og) og så ringer du dyrebeskyttelsen eller andre organisasjoner som tar seg av hjemløse katter.De vil råde deg videre til hva du bør gjøre, evt. henter de den og får den omplassert. Lykke til :-)
V.A.B Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 ville tatt den til dyrlegen, de sjekker den om den har chip osv, og evnt avliver de den... den kan drasse på sjukdommer, så ville ikke hatt en fremmed katt fo mye borti mine katter vertfall. Ville tatt med min og til dyrlege og tatt en helsesjekk i tilfelle f.eks middsmitte osv...
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Er ikke det litt voldsomt. Kan jo være noen sin selv om den ikke er merket. Er jo ikke alle som merker kattene sine. Og borti mangen fremede katter er hun uansett for det er masse katter her, men dette er den eneste hun ikke krangler med.
V.A.B Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 dersom du er rimelig sikker på at noen eier den ville jeg nok ikke matet den, da kan det hende den aldri går hjem...det er jo litt kjipt hvis noen sitter der å venter på den?
LilleTrille med en tulle Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Du kan jo evt henge opp Flyers i nabolaget/butikker osv med bilde av katten og en beskrivelse, også be de som evt eier den ringe deg. Det at din katt og den går så godt sammen kan være tilfeldig, men dyr har jo også ofte en sjettesans, så kanskje katten de skjønner at den andre katten trenger hjelp/ er forlatt. Eller så går de bare godt sammen, det er litt som med mennekser, noen går godt sammen og noen ikke. Jeg har 2 katter, den ene er veldig opptatt av område "sitt". Jager bort de fleste andre katter, men husker det var en periode hun lå mye sammen med en annen katt og han fikk gå ifred rundt huset også. Han var ikke hjemløs, bare lusket rundt for det. Det har også hendt at vi har hatt 1 eller 2 katter inne å tatt en jafs av kattenes mat hvis døren står oppe osv. De blir jagd bort, for man skal helst ikke mate fremmede katter tilfelle de har eiere osv. Prøv å henge opp flyers/plakater evt hør med naboer, så kan du ringe dyrebeskyttelsen/lokale kattepensjonater osv. Er det en tam og snill pus, så er det jo oftere lettere å omplassere. Da får hun også gjerne dyrlegesjekk av de.... Lykke til!
Jahoo Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Jeg har hatt katt hele livet.. Du skal være veldig forsiktig med å mate den da du har katt selv.. De blir fort vant.. Heng heller opp en lapp i nærbutikken med bilde.. Kanskje ser noen av naboene lappen og begynner å mate den.. Mest sannsynlig er den nok selskapssyk og er interessert i din katt.. Ikke mat med mindre du vil ha to katter gående..
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. juli 2009 Takker for mange hjelpsomme svar. Vi får begynne med å henge opp noen lapper rundt om og se om vi får noe svar. Takk igjen for hjelpen alle sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå