Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 og hva begynner de med?.. fra mage til rygg eller fra rygg til mage?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 litt under 3 mnd, begynte å rulle fra rygg til mage.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 4mnd og 3 mnd. begge fra rygg til mage først.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 ojj da var barna deres tidlig ute.....datteren min "rullet" over fra mage til rygg da hun var rundt 3 mnd...men dette var ikke bevisst fra henne...det skjedde bare liksom.......nå er snuppa 6.5 mnd og nå ruller hun bevisst begge veier........helsesøster sa at det mest normale vanlige er i 6 mnd alder da det er da de blir bevisste på sine handlinger.....Jeg har litt inntrykk av at mange her inne vil at barna skal fremstå som rene vidunderbarna og være tidligst ute med alt....var en som påsto at barnet hennes gikk da det var 6.5 mnd....Hallo.....dette sa helsesøster at hun tvilte sterkt på at en unge på 6.5 mnd kan gå selv da......så jeg synes man skal skrive når barnet bevisst begynner å rulle...snu seg...gå osv....ikke bare ta med første gangen det skjedde og la det være med det.........så her må man tydligvis legge på 2-3 mnd når noen skriver om disse vidunderbarna:
Fire småtroll Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 I følge fysioterapeuten på helsestasjonen her er gjennomsnittet ca 5 mnd, det vil jo si at omtent like mange gjør det tidligere som senere enn denne alderen.. De tre eldste mine rullet helt bevisst fra rygg til mage, vrengte over på magen så fort jeg la de ned på gulvet, mellom 3 og 4 mnd gamle. Litt forskjellig hvor lang tid det tok før de rullet tilbake på ryggen igjen også, tidligste gjorde det to dager etter at han begynte rulle fra rygg til mage, seneste 14 dager senere. Minste nå er 4,5 mnd og ruller bevisst fra rygg til mage, hun snur seg så fort jeg slipper taket i henne. Må virkelig holde en hånd på magen hennes hele tiden på stellebordet nå ellers så vrenger hun rundt. Dette har hun holdt på med i ca to uker. Hun ruller ikke helt bevisst tilbake enda, men det har skjedd flere ganger. Er litt tilfeldig enda bare, når hun ligger på magen strekker hun av og til ut armene så hodet og brystet kommer litt høyt opp fra underlaget og vips har hun tippet rundt. Da ligger hun brått på ryggen igjen og ser ut som et spørsmålstegn
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #7 Skrevet 9. juli 2009 Min har nettopp begynt å rulle fra rygg til mage, 5 1/2 mnd, så litt sen. Har forsøkt lenge, men ikke komt seg helt rundt på magen, har som oftest vært en arm som har stoppet han, men når han fant ut av teknikken å få fram armen gikk han helt rundt også. Til gjengjeld ruller han konstant nå da, så må snues tilbake til rygg omtrent 10 ganger i timen, til og med om natta :-( Kommer seg ikke bevisst tilbake til ryggen på egen hånd, men det kan skje tilfeldig ved at han strekker armene og løfter hodet høyt og dermed mister balansen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå