Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Er jo så og si alle unger som har kolikk for tiden, har det blitt trendy å si barnet har kolikk? Eller er det mange udugelige foreldre som ikke klarer å stille gråten til barnet sitt, eller tyde dets behov?
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Kolikk er berre ein fellesbenevnelse på gråt som varer over lengre tid, dermed kan det ikkje misbrukes. Eg trudde dottera mi hadde kolikk, ho grein i 23 timer og 45 minutter på det verste. Det viste seg å vere KISS, sjøl om legen meinte det var kolikk.
Gjest Tale30 Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Jeg reagerte når legen sa at jenta vår hadde kolikk. Det var ikke tvil om at hun sov lite, eller at hun hadde vondt i magen, men jeg hadde liksom sett på kolikk som det ultimate helvete. Jeg tror ikke man kan klandre foreldrene, men heller legene som nå har en ganske generøs bruk av begrepet. For meg virker det som om at det er kolikk med en gang en lege ikke vet hva annet det kan være..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå