Gå til innhold

Er så usikker. Ang samværspappa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks ser ut til å holde seg i et lite heldig miljø. Før vi flyttet fra hverdandre hadde han et par tvilsomme, og en svært uheldig episode, der han viste svært dårlig dømmekraft hva gjelder barn og alkohol. Han drakk seg så drita, at ungen ikke klarte å vekke han på kvelden. Og ble gående rundt for seg selv i leiligheten. (Hadde klatret opp i en vask, og brant seg). Dette påstår han selv at han har lært av.

Denne mannen klarer rett og slett ikke å slutte å drikke, om han tar en øl. Eller som han selv sier, han ser ikke noen grunn til å stoppe. (Noe som har endt med at han har tømt bord for drikkevarer under middagen i bryllup, og generelt viser dårlig kontroll). Etter jul sa gutten at faren drakk litt øl, nesten hver kveld. Min erfaring er at da klarer ikke faren å stoppe, Tok derfor kontakt med barnevernet her, men de mener at jeg har for lite å gå på. Og at jeg derfor bør avvente.

Problemet er at eksen har flyttet 8 timer unna, og at jeg har liten kontroll på hvordan han lever og hvem han holder seg sammen med. Gutten er heldigvis begynt å bli stor, 8 år, og kan nok klare å si fra om noe skulle hende. (Han selv vil veldig gjerne til far). Synes bare det er så ekkelt å sende avgårde guttungen i 3 uker, når jeg ikke stoler helt på far.

Noen med samme erfaring, som er villige til å dele råd. Eller bare innspill til en litt trist mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å få til at noen kommer og "passer litt på" mens gutten er der? Kan dere få til at han ikke blir så lenge som tre uker?

Skrevet

siden han ikke er der så mye i helgene. Korter litt inn, og sender med gutten telefon. Men har dessverre ingen jeg kan sende for å passe på. (De skal imidlertid være sammen med onkelen og familien halvannen uke, noe som føles mye bedre). Og jeg har også sendt melding til de jeg kjenner av familie og venner i området, om at gutten kommer til å våære der fra... til ...

Takk for svar.

Skrevet

Anonym 23:35 igjen! :)

Det høres jo greit ut at de skal være sammen med familien en stund, da vet du jo at situasjonen er under en viss kontroll, i hvert fall. Åpen dialog med familien og vennene du kjenner, og ikke minst guttungen, er viktig hvis du er engstelig. Som du selv sier, han begynner jo å bli såpass stor at han sier fra hvis han vil hjem. Du bør ta en prat med pappaen også, og si at du forventer at han holder seg unna alkohol. Det er det minste du kan kreve av han!

Håper alt ordner seg, og at guttungen får en fin ferie :)

Skrevet

Synes det er vanskelig å si fra om sånt som burde være en selvfølge. Han bare snakker meg etter munnen. Har lært av sine feil, etc. Og jeg har jo heller ingen bevis for at han ikke har en grei ballanse, etterhvert. (Men skal jo godt gjøres at en mann i slutten av tredveårene klarer å snu drikkemønsteret totalt). :-(

HI

Skrevet

Noen flere som har erfaringer og tanker rundt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...