Gå til innhold

Ammer dere fortsatt babyene deres på 9-10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har fått 9 tenner allerede og er fæl til å bite meg. Selv om jeg roper høyt "au" og stopper å gi henne noe når hun biter, ser det ikke ut til at hun lærer. Så nå blir det stadig mindre amming og er nå nede i ca. en gang i døgnet. Tror vi må stoppe snart :-( Trist, hadde tenkt å amme til jeg begynner i jobb igjen. Hvordan er det med dere andre? Ammer dere fortsatt og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer en god del :) Mathea er akkurat bikket 9 mnd, og der er ikke tegn til tenner foreløbig (Lucky me:)) Jeg begynner på skolen igjen i mnds skiftet august/september,så vi skal trappe ned litt fremover mot det nå, slik at vi bare ammer morgen og ettermiddag/kveld, noe jeg håper vi kan fortsette med en stund.

Skjønner forsåvidt godt at du ikke orker når bitingen setter igang!

Skrevet

Jenta mi er 10 mnd i dag og ammes morgen, lunsj og kveld. Hun har bitt meg noen ganger, noe som selvfølgelig var kjempevondt til tross for bare to tenner, og da jeg hylte au ble hun redd og turte nesten ikke ta puppen igjen. Så hun sluttet heldigvis. Hadde hun fortsatt og bite vet jeg ikke om jeg hadde holdt ut ammingen. Ungen ble jo redd når jeg ropte! ;-) Målet er å amme i ett år pga allergi, men jeg tenker at all amming er bra så blir det slutt før mister ikke jeg nattesøvnen ;-)

Skrevet

Når de biter og mamman roper au, får de en reaksjon, å da er det spennende å se om det skjer igjen, til slutt kan biting bli nesten en lek for de små. Så det du burde gjøre er å forberede deg på at han kan komme til å bite, å når han gjør det trykker du litt han mot brystet eller klemmer han for nesa(han vil da slippe taket for å få puste) , å venter du litt, evt. avslutte. Da får han verken reaksjon eller kos, å det blir ikke noen vits å bite lenger. Prøv så godt du kan å ikke rope eller vise noe reaksjon, vet det ikke er lett for det er vondt, men om du følger med og er forberett på at han kan bite, så går det litt bedre enn om du har tankene en annen plass.

Som regel biter de når de har spist seg ferdig, når de bare koser, så kanskje slutte med koseamming en periode.

Mi elste ammet jeg til hun var 22mnd, hadde en liten periode med biting, men etter jeg bare avslutta amminga rolig hver gang hun bet sluttet hun

Skrevet

Min er 9,5 mnd. For 1 uke siden var det slutt, da hadde det gått nedover en stund, og tilslutt ville han ikke mer... Hadde jo håpet å fortsette til han var 1 år, men.... Ikke vil han ha mme heller, så er jo litt trasig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...