Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det finnes barnejuice, ville heller gitt det. det er ikke sukker da :) finnes på glass fra Nestle bla. annet :)

Skrevet

Jeg har gitt det til mina fra de var 8 og 11 mnd.

Da har de fått Meierienes eplejuice som jeg har blandet ut.

Gjest mortillitenprinsesse
Skrevet

Hadde jeg ikke uten videre gjort - er jo rimelig surt for magen, selv om du vanner ut.

Apropos eplejuice og mage - har du selv drukket et par, tre glass på styrten for å slukke tørsten noen gang? Det kaller jeg lakserolje altså... Så, nei, jeg hadde ikke uten videre gitt eplejuice til en liten baby nei...

Hvorfor gi juice egentlig? Er ikke pupp eller vann bra nok?

Skrevet

Har ikke gitt henne jus enda da. Prata med mamma i dag som mente jeg snart kunne gi henne jus, TRODDE hun da.. Pga varmen :) Mini tar forresten ikke pupp nesten, og biter under amming. Vann liker hun heller ikke, så det eneste hun får av drikke er pumpa mm og mme..

Skrevet

Pumpet morsmelk er det beste du kan gi henne om hun er tørst :-)

Skrevet

Generelt sett er jo også regelen at man ikke skal drikke juice, saft eller annen syreholdig drikke utennom måltider, dette fordi syren nøytraliseres når man samtidig spiser.

Jeg hadde ikke begynt barnets liv med dårlige vaner i forhold til syreholdige drikker... Du bjør deg og barnet fort en bjørnetjeneste ved å tilby eplejuice... og som sagt tror jeg ikke det er bra for magen heller..., med mindre det er juice beregnet for så små barn, eller en variant som allerede er syrenøytral..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...