hippootto Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Hei. Noen som vet om man kan få tak i "grape water" i Norge, eller noe tilsvarende til dette? Barnet mitt sliter med kolikksmerter, og dette er noe som man får kjøpt i blant annet England, som visstnok skal virke veldig bra mot kolikk.
Trollemor og snuppa! Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Jeg sier igjen - kiropraktor! Som jeg skrev på skravle, er det mange bebiser som har blitt veldig bra etter noen besøk hos kiropraktor.. )
Trollemor og snuppa! Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Selv om det ikke var så mye svar på spørsmålet ditt da.. )
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 jeg vet ikke hva grape water er ... men har du prøvd maltekstrakt?
hippootto Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2009 Har ikke prøvd det? Hvor får man kjøpt det og hvordan gir man det? Har du erfaring med det?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 vel... Nå kom jeg på at jeg tror malt er vanligst å bruke når man gir mme... Jeg vet ikke om man gir det eller hvordan man gir det hvis man gir morsmelk.. men.. man kjøper maltekstrakt i vanlig butikker.. Det står sammen med vitaminer osv og er en brun guffe på glass.. Jeg fikk tips om dette på helsestasjonen da jeg klaget litt over at lillemann skrek mye... han prompet mye og var generelt stiv som en banan i kroppen etter å ha spist... Etter at jeg begynte å blande en halv t-skje malt i hver flaske roet han seg veldig og virket mye mer fornøyd.. Han skrek fremdeles endel, men de verste toppene ga seg.. Nå når han er 2 måneder, har vi trappet ned på malten og det ser ut til å gå greit, selv om jeg synes han blir litt stivere i kroppen liksom... Derfor også tror jeg veldig på at det funker...
hippootto Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2009 Kanskje jeg skulle prøve å pumpe ut litt morsmelk og blande i det. Han promper noe innmari mye og bæsjer også veldig ofte synes jeg. Akkurat under "anfallene" promper han ikke, så jeg har innbilt meg at han skriker fordi han ikke får ut luften, men jeg vet ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 hvis han tar flaske greit så kan det jo hende det kan være en løsning... men noen mener jo at å gi flaske kan ødelegge for ammingen... Du bør kanskje høre på helsestasjonen? Malt gjør avføringen bløtere og lettere å få ut, og jeg føler også at det gjør at det blir mindre luft.. selv om det er mer en følelse hos meg da... Raper du forresten halvveis i måltidet?.. Det fikk jeg også tips om på helsestasjonen.. Det gjør at det er lettere å få opp luft... Gutten min skrek noe voldsomt når jeg tok fra han flasken halvveis, men det var verdt det! Det kom noen voldsomme "manneraper" av å rape halveis i flasken og ikke bare når vi var helt ferdig.. Håper du får orden på det... kolikkbarn er bare helt fullstendig utmattende! Lykke til! Klem
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #9 Skrevet 8. juli 2009 Har du prøvd Minifom dråper? Fås reseptfritt på apoteket...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #10 Skrevet 8. juli 2009 Jeg dro til soneterapaut med jenta mi...Hun ble frisk etter tre behandlinger. Er jo uskadelig for barnet,er bare masasje,men det fungerte. Jenta mi skreik i 12 timer i strekk på det værste
hippootto Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2009 Ja, han raper som en mann mellom hver pupp, så tror han får opp det meste av lufta den veien. Ammingen er godt etablert, men jeg kan jo for sikkerhets skyld ringe helsestasjonen i morra. Er heldigvis ikke så veldig plaget (bank i bordet). Han sover ihvertfall på natten. Det har vært på dagtid at dette er størst problem. Men ikke noe godt for han å ha det slik da og jeg får vondt i rygg og armer av å gå rundt sånn, så det hadde vært fint å slippe det.
hippootto Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. juli 2009 Skal ta en rundtur i morgen og gå til innkjøp av litt forskjellig av det dere nevner og prøve det. Er heldigvis ikke så plaget som deg med gråt 12 timer .. da hadde jeg tørna.. Synes synd på både dere og babyen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. juli 2009 #13 Skrevet 9. juli 2009 Du kan lage sukkervann, 2 ss sukker i 1 dl kokt vann, er det vel. Avkjøles, gis ved romtemp, og er holdbart ca 3 dager i kjøleskap. gi en teskje eller så.
Gjest Skrevet 9. juli 2009 #14 Skrevet 9. juli 2009 Eneste så funka for Adrian når han hadde kolikk var miniform. Selv om sikkert mangen her inne sier det ikke er så bra å gi,men når HS sa jeg skulle prøve det,så gjorde jeg det,og gutten ble MYE bedre!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #15 Skrevet 9. juli 2009 Hmmmm......mange som jeg har hørt har "kolikk" kan ha låsninger i nakke og rygg.....hadde litt om det på svangerskapskurs og har ei venninne som hadde skikkelig problemer med datteren som skrek hele natten. Er faktisk ofte sånn at har man hatt en litt rask fødsel eller de har hatt litt hard medfart på andre måter i forbindelse med fødsel,så blir de ofte stive i nakke og rygg,det samme hadde datteren til venninnen min problemer med.... Hun fikk hjelp av manuell terapeut etter 2-3 behandlinger så var datteren helt fin,hun gikk fra voldsom skriking natten igjennom til å sove 5-6 timer.Vet hva jeg ville prøvd iallefall...er ikke alltid det er luft i magen som er problemet,iallefall ikke hvis du føler at barnet ditt er stiv i kroppen..lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå