Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en hestejente selv,men har ikke eid egen hest de siste årene fordi jeg var litt lei og fordi jeg ble gravid. Nå er datteren min 2 år, og jeg kjenner hestelysten stadig blir større. Hesten skal evt. stå på et hestesenter som ligger et par minutter unna med bil. Men dere med full jobb og små barn, føler dere at dere har tid til hesten, eller blir det bare stress. Jeg må selvfølgelig få meg en fòrrytter, men er redd jeg egentlig ikke har tid. Og nå har jeg selvfølgelig funnet meg en hest som hadde vært perfekt for meg som skal selges innen utgangen av august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har hest. Er så heldig at jeg har mulighet til å ha hesten hjemme hos meg selv da. Fram til nå i vår var hun aktiv traver, nå er hun pensjonert og drektig. Jeg har også ei jente som straks blir 2 år, og jobber 80%. Den dagen jeg har fri er også jenta mi hjemme med meg.

Noen dager kjenner jeg at det er tungt å gå ut å trene hest etter endt arbeidsdag og middagslaging. Spesielt om vinteren når det er mørkt ute. Men når en først har kommet seg ut, er det jo stort sett veldig godt.

Jeg kjenner nå at det er greit at vi har avsluttet konkurreringen, slik at jeg ikke MÅ trene henne 6 dager i uka. Nå tar vi en ridetur i ny og ne, og hoppa koser seg nå ute både natt og dag.

Hvis du får deg en stabil og pålitelig forrytter, så du kanskje ikke må i stallen hver dag, så sier jeg: Go for it!

Lykke til!

Skrevet

Vi har to hester.Begge jentene mine driver med sprangridning, og konkurerer en del. De steller hestene sine selv,men jeg kjører dem til og fra trening. Er også med de på stevner rund i distriktet her. Jeg har jo 4 barn,og jobber 50%, så litt stress blir det jo inni mellom. Men gud sø gøy det er-))))

Skrevet

Så lenge du får en forrytter eller kan låne den bort i rideskole noen dager eller noe, så tror jeg det vil gå bra. Har selv hatt hest i 6 år, og det kreves mye, tid aller mest. Kommer jo litt an på hva de tilbyr på stallen den skal stå på også da, om de kan fli og slippe den ute noen timer, da kan du jo la den ha en fridag i uken, så et par dager med forrytter/rideskole og tre dager du rir selv. I teorien da, trenger du jo kanskje bare et par timer til overs de dagene du da er der selv. Det skal jo være fullt mulig. Hadde jeg skulle gjort det samme hadde jeg gjort det slik. Også hadde jeg dratt etter leggetid til jenta mi, hvis det hadde passet sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...