Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 6 uke nå ,og har blitt plaget med treg mage... Og i tillegg en del luft :( Er redd for å få hemorider. Er det noen som har noen gode råd for noe som kan sette fart i systemet? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har du vært plaget med hemorride før??Skal litt til før man får det..,men au-au;er visstnok vondt!

På det verste gikk det 5 dager før jeg kom meg på do..ble desperat.Tok en dulcolax stikkpille(en sånn man setter opp i endetarmen)-det løste saken.Etter 5minutter!!

Innimellom tar jeg en halv slik nå også..

Ellers kjører jeg på med sviskeyoghurt og -juice.Jordbær og vannmelon funker og på meg..

Jeg har vært og er tildels enda ganske sliten og trøtt.Blir lite mosjon og bevegelse...håper det tar seg opp snart,hjepler det også!!

Lest i felleskatalogen-dulcolax stikkpille kan brukes under graviditet.Men,man skal være forsiktig da det kan føre til sammentrekninger i livmora har jeg lest et sted..

lykke til-du er ikke alene om akkurat den saken som du ser!!!Klem

Skrevet

Hei :D

Hadde hemorider en stund etter jeg fikk første, og det var ganske vondt, slett ikke å anbefale nei...

Det spørs om jeg må stikke på butikken kjøpe sviskeyogurt ;)

Er også uuuuendeli sliten og trøtt og orker nesten ingenting, vil bare sove.... Og det er ikke så lett me en svært aktiv to-åring rundt mej.

Så det blir lite mosjon her også, tenker at jeg skal sykle eller gå en tur på kveldene når minsten har lagt sej, men da detter jeg som oftes opp i sofaen, og der blir jeg til det er leggetid....

Greit å vite at en ikke er alene ;)

Skrevet

Start dagen med lunkent vann før du spiser noe som helst, hjalp meg en del sist svangerskap :) + spis laksis :)

Skrevet

En skje linfrø om dagen (blandet i youhurt for eksempel) får systemet til å fungere. Leste om dette ved forrige graviditet og jeg spiste en skje under hele svangerskapet og hadde null problemer.

Du må gjerne la frøene ligge i bløtt noen minutter før du spiser dem.

Lykke til!

Skrevet

Masse vann, kiwi, svisker, biola og mosjon tror jeg skal hjelpe. Kiwi skal visst få fart på sakene!

Skrevet

Ja, Biola er supert! Brukte det ikke under graviditet selv, men når jeg har hatt urolig mage pga antibiotika. Linfrø i Biolayoghurt er også bra.

Skrevet

Kjøp en flaske laktulose på apoteket, veldig skånsomt og bra for magen. Du kan likesågodt kjøpe en stor, du trenger den etter fødselen også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...