Gå til innhold

Ang filmen Slumdog Millionaire

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan visste han svarene..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så ikke hele filmen, men innbiller meg at alle tilbakeblikkene i filmen hadde sammenheng med svarene.. At det var sånn han visste det...

Skrevet

Tuller du? Du har ikke sett filmen da? Hvorfor vil du vite det da..

Skrevet

Ja, så det var ikke noe "mer" enn at han da visste det og tippet på siste sp.målet? Eller er det noe dypere som jeg ikke skjønte..?

Skrevet

Det var absolutt en dypere mening. Den avsløres i siste scene da det kommer opp svar alternativ D: It is written

Filmen handler om skjebne. Poenget var at han ikke var spesielt kunnskapsrik, heldig eller hadde jukset. Poenget med det siste svaret var å få fram at alle opplevelsene i livet hans var skjebnebestemt, og resulterte i at han tilslutt fikk et lykkelig liv.

Idet Latika legger på telefonrøret sier hun "Jeg er din" på hindu, og han har oppnådd sin største drøm, nemlig å få henne. Da er det tilslutt ikke så viktig for han hva det siste svaret er, men han velger det alternativet som er rett foran han, nemlig A. Jeg tolker det som at "Svaret har du rett foran deg".

Første scene i filmen viser hvorfor han ikke kunne det siste svaret. De andre scenene viser hvordan han kunne resten av svarene.

Skrevet

A ha... ;) Takk :) Det var nå en veldig bra film også da :)

HI

Skrevet

Ja en nydelig film. Jeg elsker filmer som har en dypere mening, og som får deg til å tenke og filosofere i ettertid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...