Gå til innhold

Frekt å si dette til megler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev en tråd her i sted om at jeg hadde en ekkel følelse på den boligen. Jeg har så vanvittig lyst på den, MEN, fikk en litt ulmen følelse av at selger holdt tilbake informasjon. Megler så ut til å ikke vite en dritt om noe som helst.

Er det frekt å si til megler at jeg legger inn et bud 100 000 under takst, fordi jeg har en ulmen følelse, og that's it?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger jo ikke begrunne budet ditt i det hele tatt!

Skrevet

Hadde lagt enda mer under takst, dersom du ikke har en god følelse for leiligheten...

Skrevet

Ja det hørtes utrolig frekkt ut, megler blir nok dødelig fornærmet!

;)

Hva med å bare legge inn budet uten begrunnelse, eller rett og slett spørre rett ut om det er noe mer du bør vite om boligen?

Skrevet

Nei, aldeles ikke frekt, men hvorfor ta seg bryet?

Prisantydning på en bolig på A kr betyr at selger sier"jeg/vi mener boligen min/vår er verdt kr A, gi meg/oss et bud".

Et bud på B antall kroner betyr at kjøper sier "jeg/vi mener boligen er verdt kr B og er interessert i å handle med selger til den prisen".

Og like så lite som selger begrunner for mulige kjøpere hvorfor prisantydningen er kr A, skal en mulig kjøper begrunne hvorfor budet er kr B. Man legger inn budet, ferdig med det. Og så får det bli opp til selger om han/hun/de mener boligen er verdt å selge for kr B eller om han/hun/de heller vil gå tilbake til start og kjøre ny salgsrunde (eller glemme hele salget og bruke boligen som før).

Skrevet

Denne støtter jeg, 2151! Er det en vannskade av litt størrelse, koster det ikke kr 100 000 å rette opp i problemene, det koster minst det dobbelte!

2202

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...