Gå til innhold

Testomane og andre testere! (liten spørreundersøkelse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå et par stk. inne på "Bli Gravid" som sitter med skyggestreker og tester som har blitt positive etter tidsfristen.

Så hvis noen har erfaring der ute, kunne dere slengt et svar på tråden her? :)

Type test (billigtest/strimmel, cb,qr o.s.v.)

Dpo (hvis du vet)

Skygge? Streken kom etter tidsfrist?

Og så klart... Resultat.

Tusen takk til de som gidder å kaste vekk et lite minutt på oss "desperate" :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med graviditetstest er det ganske enkelt. Fargestoffet til streken reagerer kun på hcg. Så om der er en strek, uansett hvor svak så er en gravid, så lenge streken har riktig farge. En skyggestrek er ikke en strek fordi den er ofte grå...eller uansett ikke har riktig farge.

Skrevet

Fikk en fargeløs skyggestrek på strimmel fra billige-tester.no 11 dpo, negativ CB digital og fortsatt fargeløs skyggestrek på strimmel om morgenen 12 dpo, positiv CB digital og litt farge i strimmelen om kvelden 12 dpo.

Jeg så ikke på dem etter tidsfristen.

Skrevet

tok test (strimmel fra billige-tester) morgenen 10dpo for jeg følte meg så gravid... negativ...men så leste jeg her inne på ettermiddagen og selv om jeg visste at jeg ikke burde sjekke så gjorde jeg det...og da var det kommet en skyggestrek. Tok med en gang en til (på utvannet ettermiddagsurin) og da kom skyggestreken med en gang. Morgenen 11 dpo tok jeg ny og da ble streken sterkere, og sterkere dagen etter også... og dagen etter tok jeg en digital og den lyste GRAVID :o) og nå er jeg 14 uker på vei :o)

så er med på at en strek er en strek...men tror kanskje fargen har noe å si...hos meg ble den svaaaaakt rosa, men har hørt om andre som ikke har vært gravide som har fått "grå" streker...

Skrevet

jeg har hatt litt varierende erfaringer med både cb og qr..

Jeg fikk mye "skyggestreker" før jeg ble gravid, ofte med cb kun 1 gang med qr... og cb dig ble ikke pos før 2 dager senere enn de ordinære testene...

som hun sier over her, er det farge på strekene så skal de jo være pos, men den grå fargen, er kun skyggestrek og ikke pos.

Min Historie.. :

hadde sist mens 09.11.08 hadde el-slim og el-smerter 15/16 nov, regnet med at det var el- ettersom jeg har 21 dager syklus, tok en test ca 30 nov tror jeg som ble super svak/skygge sgterk, ikke lett å skille ( tror det skal ligge bilder av de på min profil, under bilder)

Den 3- 5 des hadde jeg igjen slim ( vet ikke om det var el-slim eller gravidslim, har hatt det en del ganger fler i dette sv.skapet)

tok en test den 6 des igjen ettersom mensen uteble, og den var drit svaaaaakt pos.... noen dager senere var den neg.... så jeg regnet med at det var en såkaldt kjemisk graviditet, å ventet på mensen, som aldri kom.... tok en test igjen den 14 des som var kjempe svakt pos, så en den 16 des som var sterkere pos..

Så hvis det slimet den 5 des var el, så testet jeg vel pos 9 dpo det var med vanlig cb test og 16 des med baåd qr og cb brukte cb dig, mn den ble neg til et par dager senere, da lyste den "gravid"

så jeg har jo egentlig mens termin 18.08 men på ordinær ul satt de meg til 04.09, så da må jeg ha testet pos 4 dpo................ DET GÅR JO IKKE så ikke vet jeg..... meeeeeeeen jeg var jo gravid da!!! bare ikke sikker på når baby ble unfanget, ettersom testene viste både pos å neg...

Skrevet

Må slenge meg på min egen tråd her. Hehe..

Streken (rosa/lilla) eg fekk i går va utgått på tid når streken dukka opp etter 20-30 minutt...det va ikkje den svakt rosa-lilla streken som kom i dag innen 5 min. :) (blei bare myyye enklere å se etter 10 min.)

Hatt el cd 30-36 ca. så svak positiv gr-test i dag cd 47!!!!

Men kordan det går vett eg ikkje da. Kan vær ein kjemisk eller noe, for blør bittelitt så forvente egentlig full tantegang ettehvert.. (men eg har garantert hatt eggløsning!! Wheee!!)

Billigstrimmel forresten.

Fått skyggestreker på både cb, qr og billigstrimler før, men ingen tvil om desse strekene mine nå :) Stoor forskjell på skyggestreker og ekte. Skyggestreker KAN faktisk ha farge. Men dei komme fram når testen har tørka. Engelst term. Evap-lines.. Og gjerne ujevne i farge og linjer. Qr får eg skyggestrek på uansett!!! Så dei bruke eg ikkje lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...