Gå til innhold

Silikonbryster etter amming


Foxymom

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere mødre som har erfaring med å legge silikon i brystene etter endt amming? synes puppene nå har blitt litt mindre med litt mer hud... grøss.. ønsker å være en hot mama! hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

hehehe:) Skjønner hva du mener..er ikke bedre her i gården heller...jeg ammer enda jeg, å dattra mi er 14 mnd gammel..Så mine er blitt utrolig små, og veldig mye hud til overs:-S ¤grøss¤

Jeg tenkte å dra til Brasil å få fikset mine, men har ikke bestemt meg enda:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg forstår godt hvorfor mange tar silikon etter en graviditet.

har gått fra A/B til DD

når jeg ser hvor sinnsykt fine mine er nå, er jeg redd for hvordan det er å få tilbake de gamle små.. i hvert fall etter amming..

kommer nok til å ta silikon til i hvert fall D etter hvert.. jeg passer det jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter forige svangerskap gikk jeg fra normal B, til stor C og ned til LITEN A etter endt amming.. det var rett og slett ikke pupper igjen - KUN skinn!

 

Vurderte lenge om jeg skulle ta silikon eller ikke, og nå er jeg gravid igjen og har til nå fått igjen str min på C - regner vel med at de vokser yttligere når melka kommer - og gud som jeg har savnet å ha pupper, så her blir det definitivt innlegg etter jeg er ferdig med å amme igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har silikon, 230 gram i hvert bryst (b/c-cup) er en liten jente på 155cm og 44kg, så det er stort nok det. hadde ikke bryster fra før, og det ble bare produsert på det meste 60 ml melk i puppene mine, (gikk sakte oppover de første 10 dagene, så datt det ned til 5 ml fordi jeg begynte på skolen, og lå på 5ml i et halvt år, før det forsvant helt.. og puppene ble to små tomme poser, var ikke fett i dem fra før av, men de vokste litt under graviditeten og melkesprenga gjorde sitt :P og nå er ikke jeg så glad i håndpumpa mi, så jeg legger faktisk litt av skylda på den også, for å ha forlenget puppene mine :P

 

resultatet ble fint, men angrer i dag.. har ikke smerter eller noe, men tanken på silikonen i kroppen min plager meg, særlig i forbindelse med graviditet og amming, håper jo at jeg får melk denne gangen, syntes det var grusomt å ikke få til amminga sist, men er usikker på hvor mye det kommer til å lekke giftstoffer over i melka... pluss at jeg hater operasjoner, det er jo tross alt en reell dødsfare med dem.. og man må ta dem hvert 8-10 år.. *grøss*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg har silikon, 400 gram i hver. Gjorde det 3 mnd etter endt amming. Det var for meg helt nødvendig for at jeg skulle ha det greit med meg selv. Jeg gikk fra b til e cup under svangerskap og så ned igjen til b. Det endte opp med noen skinnfiller som så ut som kunne høre til ei dame på 95 år. Jeg viste ikke brystene mine til mannen min engang før etter silikonen var inni. Han sa han ikke brydde seg, men hadde han sett de tror jeg han hadde det.

Jeg angrer ikke i det hele tatt, jeg tenker bare på hvor stusselig det var før. Jeg har melk enda selv om det nå er ei stund siden, så vet at jeg kan få melk selv om jeg har blitt operert.

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner godt de som velger silikon innlegg etter amming, var selv inne på tanken. Puppene var som vrengte lommer. Meeeen... så ble det liksom ikke tid da - for min del. Og faktum var at de vrengte lommene mine fylte seg igjen og gikk "nesten" tilbake til sin opprinnelige form. Litt redusert spenst må jeg innrømme. Men det tok tid (to år om lag)

Nå er jeg gravid igjen -og er usikker på om jeg vil vente mens naturen går sin gang -eller om jeg legger inn etter endt amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonpupper er aldri særlig pent og ser aldeles unaturlig ut - særlig siden de aller fleste tar alt for mye i og dermed får det resultat at puppene står ut som to fotballer. Hva er vitsen med det?

 

Hva med å heller satse på å jobbe litt med selvfølelsen. Det er naturlig at kroppen forandrer seg. Mye penere det enn å lage en fake-kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn jeg har spurt, og det er en del, synes det er mye bedre med små naturlige bryster enn større kunstige. Jeg håper det er mer med dere som personer enn bare bryster, dersom det er det som er viktigest i livet deres bør dere sette dere ned og tenke over hva dere har! Ser ikke poenget med å sette inn giftige stoffer i kroppen sin, spesielt dersom man vil ha flere barn, da kan man IKKE amme!!! Flaske-barn da altså... Jah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellesant:

 

det er det dummeste jeg har hørt..deg må jeg bare fnyse av og riste på hodet av for du er tydeligvis ikke nok opplyst på dette området jeeeses.. kan min IKKE amme altså??..tror du det er sånn at det bare flyter rundt alle veier i kroppen du eller??og inn i melken og inni barnet og tralala??

 

går du rundt å spør alle menn du da?ikke særlig fornøyd med ditt eget puppestell tydeligvis???!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellesant:

 

Jeg kan ikke huske at det er noen som helst her inne som har skrevet om at pupper er det som er viktigst her i livet.

På lik linje som damer sminker seg, fikser håret osv osv..så er det en del som kunne tenkt seg å få gjort noe med puppene sine. Om man i lengden ikke er fornøyd med silikonpuppene, så er det bare så enkelt som å ta de ut.

Og du kan amme når du har silikon, men det enenste som de anbefaler, er at du venter helst til du er ferdig med å få barn (Om du skal amme), fordi at det kan oppstå klomper inni puppene(dette gjelder 50% av tilfelene, så de trenger ikke å bli klompete).

Om man ar pengene og ønsker det, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blomst:

 

Du lurer på hvorfor?..Veeeel...hvorfor sminker du deg?, hvorfor fikser du på håret?, hvorfor trene?, hvorfor spise usun mat?..det er så mye man kan stille spørsmål til..Og det eneste svaret er vel, fordi en ønsker/liker det:)

 

Puppene trenger ikke å se ut som to baller som bare er plassert der... Jeg vet flere som har tatt silikon, og de ser helt naturlige ut uten bh..Alt kommer an på hvor mye hud du har til å fylle opp.

I mitt tifelle har jeg kunnet fylt inn til en normal D, om jeg ønsket det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er du ikke redd for alle komplikasjonene som kan følge. Har du lest om de som får silikonskader, lekkasjer og blir helt ødelagt.

Jeg mener Sharlis at du helt sikkert var vakker slik som du var. Hvorfor ikke heller velge å jobbe med egen selvfølelse istedenfor å utsette deg for dette. Jeg kunne helt sikkert trengt silikon selv, for å kunne leve opp til skjønnhetsidealene, Men jeg tror at et hvert menneske har en skjønnhet i seg selv og ikke trenger å fylle noen mal for å være vakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blomst:

 

Det er jo klart at det er ett inngrep, og alle inngrep kan ha sine mørke sider..så jeg tenker på "hva om?", men det er så få prosent av de det skjer med i forhold. Noen må jo være de få prosentene, men nå har jeg vært igjennom både keisersnitt,2 fødsler,operert her å der, 3 graviditeter, brukket bein her å der og sydd her å der opp igjennom årene..og kroppen min healer seg veldig raskt.

Så jeg er vel mer avslappet til den tanken "hva om?"

Men om det skulle være meg som er en av de få prosentene, så er det bare rett å slett å bare ta de ut..å da vil puppene se ut som før mer eller mindre.

 

Men så det er "sagt", jeg bryr meg ikke om hva kjønnsidealene sier at du skal være... jeg bryr meg om hva JEG synes er pent og ikke, hva jeg er fornøyd med og ikke. Og jeg tar ikke den lette løsningen hver gang det er noe jeg ikke fornøyd med.

Om jeg føler jeg har noen kg til overs, da tar jeg bare å trener..jeg går ikke til kirurg å suger ut fettet.

For om at jeg har mistet en del hår opp igjennom graviditeten, så vil det ikke si at jeg skal transplantere hår,hehe..da bare avventer jeg for å se om det balanserer seg igjen:)

 

Men puppene er det veldig vanskelig å gjøre noe med.. kan ikke trene de opp, spise vitaminer for å stramme opp huden osv osv..

Og jeg med hånden på hjertet synes ikke det er fint på meg selv med bryster der jeg kan strekke huden til månen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharlis:

 

Mulig jeg var noe kjapp med den ikke-amme-uttalelsen. Jeg vet lite om dette. Det har aldri vært aktuelt for meg. Men jeg har også lest om veldig mislykkede operasjoner, at silikon lekker ut og forårsaker skade i vev. Og da tenker jeg at jeg ikke hadde turt å utsette min baby for det. Men jeg røyker ikke heller, så akkurat det er muligens en hysterisk ting, siden mange røyker både i svangerskap og under amming. Det går jo som regel greit med de barna også. Og så klart må da alle gjøre som de vil! Men jeg synes det er litt trist. Det er liksom mer i livet enn å ha en stram, nyfrisert og nysminket kropp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellesant:

 

Synes ikke du er hysterisk, tenker slik selv jeg ( angående røyking, alkohol, o.l. både under graviditet og amming)

Nå så røyker ikke jeg(men røyka før jeg ble gravid første gangen), og jeg drikker ikke så ofte heller..kan kose meg med en eller to glass øl/vin om kvelden.

Jeg ammer enda, og min datter er om ikke så lenge 15 mnd.

Så min prioritet er først og fremst det beste for barnet, men jeg føler at jeg ikke vil ha flere barn.

Derfor tenker jeg på å få fikset puppene, nå som jeg mer eller mindre føler meg ferdig med å få barn. Men har fortsatt ikke tatt noe 100% standpunkt til verken nye pupper eller flere barn.

 

Og ja det er mere i livet enn å ha stram kropp osv..

Og jeg tenker ikke så overfladisk som det kanskje virker som.,men en stor del av sitt eget liv er selvfølelsen, og om man er veldig missfornøyd, så ser jeg ikke noe galt i å få det fikset.

 

Som jeg har sagt på mitt tidligere innlegg, så synes jeg ikke det er noe gøy eller fint å ha så mye løshud på puppene som jeg kan strekke helt opp til månen:)

Jeg er tross alt bare 24 år, og man lever kunn en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at dersom du spør mannen din, vil han sannsynligvis foretrekke dine naturlige bryster - fremfor silikon. Og rent kosmetisk kan du jo skjule det du mener du har av skavanker på helt andre måter. En god BH gjør underverker.

 

Jeg ville faktisk heller gått for et brystløft enn silikon hvis jeg var deg og virkelig hadde komplekser for kroppen.

 

Ønsker deg lykke til uansett hva du måtte bestemme deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blomst:

 

Han synes de er fine, MEN han kan jo ikke si noe annet heller da,hehehe.. Han vil jo ha fred på jord,hehe

 

Brystløft? hehehe..hva skal jeg løfte da?..det er jo bare hud å lite innhold..hehehehe..

 

Takk,takk:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke.. Hvis det er slik at du etter amming ikke føler deg vel med puppene og det går ut over livskvaliteten, er det da mye bedre å få lagt inn silikon enn å gå rundt med pupper du er svært misfornøyd med og som du skjemmes av. Ender jeg opp i den situasjonen kommer nok også jeg til å ta silikon etter jeg har fått de barna jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fred på jord hahahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *ler* og er så enig atte...brystløft ja høh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøysekroppen*1.ivf neg.*:

 

hehehehe..men det er jo sant:):)

Har du noen planer om å få fikset på lefsene eller?hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt mine i 4 år nå, og vurderer å ta dem ut..

 

ja de ser pene ut, og jeg er kjempefornøyd med dem!

 

men jeg er redd for alle oprasjonene, og for lekkasjer.. er redd for å dø, skikkelig pinlig å bli drept av puppene sine... ;)

 

har mistet MYE følelser i både brystvortene og ellers alt av puppen..

 

har ikke vondt generellt, men de kan ikke knaes på eller bites på..

 

de blir fort kalde, kjenner ikke at puppene fryser, men blir kald på fingrene når jeg tar på dem :P (dårlig forklart hehe)

 

når jeg stryker på undersida så er det numment der

 

vet ikke hvordan det blir å amme med dem, er redd det blir vondt, og at silikonet kommer til å forgifte ungen.. :-O

 

operasjonene koster ca 30 000 i norge, og prisene stiger :/

 

ellers tok jeg mine på nobel clinic i oslo, og anbefaler dem. de er kjempehyggelige, følger deg bra opp, du legges ikke i narkose men i en slags søvn gjennom armen. jeg hadde ingen smerter etter operasjonen verken når jeg våknet eller noensinne.. :)

 

det er lurt å vente til ungen er stor, jeg ble rimelig avkreftet i armene mange måneder etterpå, og det var tungt å kle av og på.. og da kunne jeg også få smerter.. også må man ikke løfte ungen.. det er jo helt umulig når de er små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hallo?? er jo ingen som opererer seg når ungen er så liten at den må bæres på hele tiden da?? antar du ikke gjorde det??

 

hvor lenge hadde du vondt da?det værste burde no være over etter 4uker...mindre enn det og.... me det er vel forskjell på folk der også...*klør meg i hodet*

 

hva mener du forgifte ungen?det var vel tull for du tror vel ikke silikonen flyter rundt i hele kroppen og kommer ut av alle hull???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg hadde akkurat samme greia som majamia...Gikk fra a/b til DD,og når jeg da ikke klarte og amme lenger så de ikke ut!!!det var som myggstikk med øverflødig hud rundt....gikk ned fort i vekt men hadde litt mage de første tre mnd,og jeg synes jeg så ut som en 60 åring.Så jeg kan godt skjønne folk som vurderer og operere seg etter amming altså...Men er nok lurest og vente til en er ferdig med og få barn trur jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...