kattifnatt Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Han som er så klarsynt burde skjønt hva som kom til å skje den dagen (og tiden i ettertid) han ga ut boken. Når man hevder at man kan utføre mirakler, er det ikke rart at han blir nedringt eller at det står kø opp til døren hans. Enhver kunne vel trengt at et mirakel en gang i blandt. Og dersom det ikke er for penger han gir ut boken/helbreder burde ikke boken kommet ut før hans død. Jeg kan ikke synes synd på mannen, sorry! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567870
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Snåsamannen burde visst bedre når en gjeng trashy se&hørtilhengere er hans eneste fans. Slike mennesker blåser i "jeg vil være i fred".
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Er det noen jeg synes fortjener respekt, så er det nettopp snåsamanne. Tenk på alt han har ofret for å hjelpe andre! Køene på telefonen hans og utenfor døra hans var i alle fall ikke mindre før boka kom ut! Synes folk bør respekter hans ønske om "fred" nå.
kattifnatt Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Jeg skulle respektert denne mannen mye mer dersom han ikke hadde gitt ut boken, men nå har han nærmest "bedt om det"! "-Hei, jeg kan utføre mirakler, men ikke kom til meg...." og i samme åndedrag heve seg over alle som sier de har tilsvarende evner, og kaller dem sjarlatan'er
snuffe Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Det står da fint lite respekt av å påstå at man kan helbrede uhelbredelige sykdommer, men nekte å la seg forske på. Litt som å sitte på kuren mot AIDS, men ikke gidde å dele den med noen...
b77h Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 stakkars mannen er jo gammel! Det er jo derfor han ikke orker mer nå - og fordi han har holdt på med det hele livet. Hvis mannen var ute etter penger så hadde han jo tatt betalt for alle de han har hjulpet (som de fleste andre garantert ville gjort). Det er da flott boken kom ut mens han lever, og at han selv kunne være med å styre hvordan den ble (har foresten ikke lest den selv ennå). Han virker som en fantastisk person som har brukt evnene sine hele livet på å hjelpe andre. Han fortjener da respekt for at han ønsker å pensjonere seg i en alder av 83(?) år!
togutter Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 helt enig med deg attpåklatten! Har lest boka hans, og kjenner noen som han har hjulpet.. Syns det er fryktelig synd det styret som har vært i ettertid, og skulle ønske at folk ikke var så ondskapsfulle som mange faktisk er. Stakkars gamle mannen har da bare vært god og snill mot folk, har da bare prøvd å hjelpe folk. Hvorfor kan ikke folk la han være i fred nå..
mednr5imagen Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Kjære HI, så du synes snåsamannen er følelsefull, gripende og en som vekker medlidenhet? Det er nemmelig det patetisk betyr.. Så fint! Jeg liker han også! Kanskje du burde ta en titt i ordboka før du bruker ord som er "in" blandt fjortisser?
kattifnatt Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2009 Hvorfor kan ikke folk la han være i fred nå.. ???? Du har nok ikke hatt skikkelig behov for mirakler skjønner jeg.. Det er ikke sikkert du hadde vært så langt unna døren hans dersom du hadde fått beskjed om at det kun var et mirakel som kunne hjelpe deg, eller en av dine nærmeste.
togutter Skrevet 8. juli 2009 #10 Skrevet 8. juli 2009 du som syns han er så patetisk, hvorfor hadde du villet dratt til ham om du hadde trengt et mirakel? Jeg kan forstå at det er fortvilende for de som kunne tenkt seg å vært hos han.. men han er tross alt bare ett menneske som oss andre, som ønsker å få være i fred.
Tinkivinki Skrevet 9. juli 2009 #11 Skrevet 9. juli 2009 Det er skrevet at han har hjulpet over 50.000 mennesker, ved siden av jobb og familie - og aldri tatt så mye som en krone betalt.. og så synes du han er patetisk? Er glad for at det finnes slike mennesker som Snåsamannen i denne verden, og at han har delt sin historie. Synes at han ikke burde bli glemt etter sin tid. Mannen er over 80 år og folk burde rspektere at han og familien er sliten og vil ha ro..
kattifnatt Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2009 Jeg er enig i at snåsamannen har gjort en fabelaktig innsats, og jeg tviler ikke et sekund på at mannen har evner som få har. Men burde ikke denne mannen se hva som kom i kjølvannet av denne boken? Jeg hadde ikke hørt om dennen mannen før boken kom ut, og i mine ører fungerer den som god reklame for hans evner. Hadde jeg trengt et mirakel for meg eller mine nærmeste ville jeg kanskje blitt så desperat at jeg hadde oppsøkt han. Tror ikke at min respekt for mannens ro hadde klart å holde meg igjen dersom det ikke var noe annet alternativ for en av mine sønner.
mednr5imagen Skrevet 9. juli 2009 #13 Skrevet 9. juli 2009 HI, hvorfor kaller du han patetisk?? Vet du hva det betyr?
kattifnatt Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 9. juli 2009 Hei, jeg er nok av de mange som bruker ordet feil. Jeg har åpnet ordboken nå, og ville nok valgt et annet ord for snåsamannen neste gang. Men du kan vel være såpass patetisk at du ser gjennom fingrene på litt dårlig språkbruk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå