Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Hei:) jeg så du skreiv på et innlegg her om at man får 88.000 i stipend hvis man får barn under utdanning. Også lurer jeg på om du kan svare på noen spørsmål? Gjelder det lærlinger også? Vi har planlagt en baby til i 2011. Som skal komme på våren. Men så skal jeg begynne som lærling høsten 2010. Får man mer i stipend da? Også skjønte jeg ikke helt det med å få barn under utdanning, får man mer penger etter barnet har kommet og man begynner på skolen igjen? Hvis man er under utdanning, da har man vel ikke krav på foreldrepenger, så får man ikke noe når man er i permisjon da eller? Ble kanskje litt rotete dette men.. hehe Kjekt å vite:)
Trollemor og snuppa! Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Tror det står noe inne på lånekassa sine hjemmesider om det.. Hvis du er lærling og blir gravid under lærlingtiden får du samme summen som du ville fått ved å ta opp lån for ett år, som stipend.. Jeg fikk ikke noe stipend når jeg gikk som lærling - bare lån, men jeg vet ikke om det er behovsprøvd ut i fra alder og sånn. Jeg fikk den lønna som jeg tjente som lærling som foreldrepenger, men jeg tok det over ett år og fikk 80%.. Så da blir det faktisk ikke så aller værst med penger.. :oD Mannen min fikk også det han hadde krav på av permisjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå