ApriIbaby Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Tenker på lilla eller burgunder kanskje? eller andre farger? Blir det bra? eller blir det gusjefarge?
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Jeg lurte på det samme for litt siden, men ble frarådet det. Altså å bruke farge, fordi det antagelig ikke ville bli fint. Alternativet ville være å bleke plagget hvit først og så farge det, men da ville det blir slitt. Prøvde da å vaske noe sammen med sterkt rødlilla stoff, men uten effekt. Så jeg gav opp der, men du kan jo alltids prøve.
Chupa chups Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Du bør satse på en dyp lillafarge eller ganske mørk rosa i såfall, fordi den lyseblå fargen som er der fra før vil virke inn på lysere rosafarger og gjøre de ´skitne´. Og husk at synteter ikke holder på sånne maskinvask-farger så godt, så det er best å bare farge bommullstøyet
ApriIbaby Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Jeg tror jeg kommer til å prøve uansett - skal ikke har flere bar - så da får jeg heller kaste det...Har masse guttetøy (sikker du og :-) Synes det er for galt å kvitte meg med det pga feil farge. heller ikke stas å kun kle opp jenta i guttetøy. Tenkte jeg kunne gjøre om litt av det i farge i hvertfall.
Gjest amandine Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Du kan velge en rosa farge og det vil bli lilla, men du har jo ingen garantier for hva slags lilla...Og det må være bomull da syntet ikke tar farge, dvs sømmer for eksempel er ofte syntetiske og vil holde originalfargen. Kanskje bedre å beholde lyseblå klær og spe på med litt annet? Ikke noe problem med jenter i blått? Litt verre med gutter i rosa;)
Gjest amandine Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Vi satt visst og skrev samtidig, Chupa chups!
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Ja, jeg prøvde jo, men hun på renseriet der jeg så på fargene frarådet sterkt å farge det. Vi gir bort guttetøyet når vesla kommer tenker jeg, det vi ikke kan/skal bruke altså. Er 99,9% sikker på at det er jente nå, men vil være 100% før jeg gir bort noe ;-) Blått på jente er ikke noe problem i seg selv, men mye av det vi har står det ting som "Sweet little boy", "Mammas prins" osv på, og det har jeg ikke så lyst til å ta på en jente. I tillegg har jeg alt nå fått store mengder med jentetøy, så vi har faktisk alt vi trenger og mer til i str 56 og til dels str 62 alt nå i jentefarger. Vil heller bruke det enn blått da liksom ;-)
Pysa Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Det kan bli mye jobb for dårlig resultat. Her var snuppa kjempesøt i storebrorens avlagte tøy (ga vekk det mest guttete) - pøs på med noe som er rosa/lilla, så blir det helt tydelig jente likevel. (Og dessuten - min lille jente i rosa kjole: jeg ble også spurt om ho var gutt.... ) Tenk miljøvennlig, og bruk klærne igjen. Evt lag annonse på finn om noen vil bytte med deg, eller selg og kjøp jenteklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå