Gå til innhold

Dere som prater mye/er sosiale vesen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det? Jeg klarer så vidt å holde en samtale i gang... Og det blir ofte stutrete og rart... Noen tips til forbedring? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis man har noe å prate om går det jo av seg selv:)

Skrevet

Engasjement. Er man engasjert i temaet og man klarer å ikke vurdere seg selv, er mye gjort. Samt å lytte til andre. Men det henger sammen med engasjementet. Er man interessert så lytter man også.

Skrevet

Hvis du har problemer med å holde en samtale i gang så still spørsmål - dette er et godt tips jeg fikk en gang!! Still helst veldig åpne spørsmål og helst om den personen du snakker med.. alle liker å snakke om seg selv vet du.. hehe ;)

Med åpne spm mener jeg f.eks:

- noen planer for ferien da?

- hva driver du med sånn til daglig? Hva jobber du med? (godt oppfølgingsspørsmål er jo da "oi, så spennende, hvordan begynte du med det?" eller noe i den duren)..

Sist men ikke minst: øvelse gjør mester!!!

Skrevet

jeg har adhd... det hjelper,hehe.

Skrevet

hahaha... jeg hadde akkurat tenkt å skrive det samme, NN 19:56;)

Ja, ADHD hjelper. En kan tyte hull i en gråstein med tomprat til tider;)

Skrevet

Eller bipolar, som meg.. hehe

Skrevet

Føler meg fram. Når jeg er med andre som liker å snakke er jeg mer stille selv, er jeg med noen som er mer stille fører jeg samtalen ved å stille spørsmål, lytte og være engasjert. Prøver å løse opp litt ved å bruke humor og ironi. Klarer ikke skravle med alle da, noen er bare helt håpløs å snakke med og jeg prøver da å unngå samtaler med vedkommende alene, altså prøver ikke akkurat å bli mer kjent med noen jeg ikke føler noen god kontakt med. Er veldig glad i å skravle, både å lytte til andre og å fortelle selv.

Spør den andre om ting og lytt, smil masse og bruk humor, kommer langt med smil og litt humor i hvertfall. Er de som alltid er dønn alvorlige jeg sliter med i hvertfall ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...