Gjest Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3159081.ece Det skulle ikkje gått ann! Skjønnar ikkje kva folk tenker på! o_O
melkekua™ Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Det var en skremmende artikkel :-s ante ikke at det var så mange.
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Nei, har ikke gjort det og kunne ikke gjort det! Ungene er for viktige til det.
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 fatter ikke at det er mulig jeg heller.. Fy f så mye dumme mennesker det fins..
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Shit! SÅ mange! Det hadde jeg aldri turt.. At foreldrene ikke har bil og dermed ikke kjøper bilsete er ingen unnskyldning, da låner man! Fatter ikke at de tørr...
mamarama og lille banan Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 leste ikke linken, men regner med det dreier seg om nyfødte i bil. NEI under INGEN - INGEN omstendigheter kunne jeg latt være å sikre barnet mitt. men leser du på anonymsiden ser du at flere har latt være. ei har for eksempel lagt babyen i passasjersetet mens hun kjørte hjem.
Mor Løvehjerte Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Nei, dere har helt rett alle sammen!! Så hvorfor i himmelens navn fins det ikke bilstoler til babyer med f.eks. hofteleddsdysplasi? Disse barna behandles med pute eller skinner for det meste i noen måneder av livet og kvalifiserer ikke til noen spesialstol av noe slag. De som tør, tar en bilstol for større barn og modifiserer den med håndkler, puter o.l. hvilket nødvendigvis ikke er så trygt i en kollisjon. Datteren vår ble født med denne lidelsen (er 100 % friskemeldt nå), hun ble lagt i pute da hun var fire dager gammel og fikk IKKE plass i bilstolen vår. Min kjære kjørte byen rundt for å finne noe vi kunne sikre henne i i bilen. Hun fikk ikke plass i bag festet med nett (hun fylte nesten hele Emmaljungavogna i bredden), ikke plass i boxette og ikke plass i noen bilstoler overhodet! Vi fikk klar beskjed på sykehuset at puta ikke skulle av annet enn under stell og bleieskift. Kjøreturen hjem fra sykehuset ble altså gjort mot legenes anbefalinger og en mamma i baksetet som gråt. Vi bor 15 mil fra sykehuset og brukt en hel dag hjem, bare fordi vi stoppet mange ganger for å sette på puta og ha lange pauser med den på henne i vogna. Her vi bor, fins det ikke kollektivtransport overhodet annet enn bussen til flyplassen. Ikke plass til noen barnevogn i den bussen nei. Så enden på visa var at jeg var nødt å bo hos min mor i Oslo for å få til å ha barn med hd. det gikk litt greiere å ta henne med på t-banen f.eks. Samboeren var i Afghanistan forresten. Helsestasjonen vår her hjemme ligger 1 mil hjemmefra, hvilket er litt langt å gå med spedbarn i mange-og-tjue kuldegrader. Det var ikke noe i artikkelen som hentydet at dette handlet om barn med handicap, men det fikk meg uansett til å minnes det helvetet vi hadde med å frakte vesla trygt kontra ikke å ødelegge bena hennes. Det er enkelt å ha unger som passer i den kjære bilstolen, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå