Gå til innhold

Noen med ME her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Legene begynner å bli ganske sikre på at jeg har fått ME.

Jeg er totalt utslitt og svimmel hele tiden...før klarte jeg alt , mens nå omtrent ingen ting. Detter er helt forferdelig frustrerende for meg og lurer på om det er noen som har noen tips og råd som gjorde hverdagen bedre for dem.

Jeg venter nr. 2 nå og gruer meg egentlig litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har ME.

Jeg var så og si sengeliggende i to år før jeg kom meg på bena.

Det å få diagnosen gir ingen endring på livet, alt må gjøres av deg selv, og du må bestemme deg for hvilket liv du vil leve.

Jeg begynte å jobbe, la meg kl.20 hver kveld, samtidig med barnet mitt.

Hadde ikke mye liv til å begynne med, men etterhvert ble kroppen vant, og jeg klarte å sitte oppe en halvtime lenger osv.

Deretter kunne jeg prøve å bli med på sosiale sammenkomster i ny og ne i tillegg. Må regne med at man blir ekstremt sliten etterpå, men må da ta konsekvensen, og ta det deretter rolig og sove mye etterpå.

Venter også nr.2 nå, og er spent på hvordan kroppen takler fødselen..

Skrevet

Jeg har nan i skapet

Skrevet

Dessuten heter det MME!

Skrevet

Har dere blitt utredet for andre sykdommer?

Vet det er mange som sliter rundt om og som får feil diagnose eller legen ikke vet, og som f.eks har lavt stoffskifte. Om dere ikke er testet,få legen til å rekvirere prøver av TSH, Fritt T4 og T3.

Skrevet

Man er svært godt utredet før man får diagnosen ME.

Denne utredningen kan ta år, fordi det skal utelukkes så mye annet over tid :)

Skrevet

takk for svar , legene begynner å bli veldig sikre da alt annet er utelukket omtrent.. I alle fall det meste.

Jeg elsker å jobbe , men presset ble for hardt jeg ble bare dårligere og dårligere for hver dag som gikk og måtte til slutt gi etter og bli sykemeldt.

Jeg prøver å gjøre det beste ut av det , men noen dager virker det håpløst bare å gå opp trappa.Men jeg skal kjempe for å klare det.. tenkte jeg skulle starte med å gå en liten tur hver dag for å se om det går bra og bygge på etterhvert.

Ja , man må jo være litt sosial også...tar heller 2-3 dager som er ille enn aldri å være ute.

Setter stor pris på dere som svarer serriøst , takk :)

Skrevet

Jeg som svarte først..

Jeg måtte bytte jobb.

Jobbet i bhg/SFO, det kunne jeg ikke fortsette med, desverre.

Har nå kontorjobb, hvor det er svært sosialt, og jeg stooortrives. Og det hjelper nok på å glede seg til å dra på jobb også.

Folk sa: begynn å tren så får du energi og overskudd.

Det hjalp ikke meg, etter ei treningsøkt, ble jeg liggende i dager..

Må passe på å ikke bruke opp den lille energien du har og fordele utover dagen..

Skrevet

Ja det er sant , man må liksom ikke gjøre for mye.

Jeg byttet også til en kontorjobb og trives utrolig godt der , men desverre er jeg også endel svimmel som påvirkes av å stirre på en pc skjerm hele dagen.. jaja..jeg skal jo uansett ikke tilbake på jobb før jeg har fått nr 2 og da er det permisjon..så får håpe kroppen sammarbeider litt bedre innen den tid :)

Du får ha lykke til med nr 2 :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...