Gå til innhold

Gode tips til hvordan man kan legge på seg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får alltid kommentarer på hvor tynn jeg er.... Ser jo selv at jeg gjerne kunne lagt på meg noen kg, men det er neimen ikke lett!!! Spiser egentlig relativt usunt... Jeg trener ikke, men er mye i akivitet!

Er 1,70 og veier 56 kg...

Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også 1.70, og etter fødselen raste jeg ned i vekt til 53 kg (veier egentlig 58). Så begynte jeg på en seriøs fetekur fordi jeg ikke syntes det avr noe pent at jeg mistet alt av kvinnelige former. den besto av masse fete sauser til middagen, sjokopålegg på brødskiva kver dag, og mye potetgull;) Helt garantert ikke den sunneste måten å fete seg opp på, men det funka. Sakte men sikkert var jeg opp i 61 kg.. Da syntes jeg plutselig det var for mye, så nå veier jeg 60 og skal ned igjen 2, til matchvekt..:) Men fetinga funket ihvertfall. jeg er ikke noe glad i søtt fra naturens side, bare salt, men da spiste jeg masse sjokolade bare på trass, fordi jeg VILLE opp i vekt..

Skrevet

Takk for svar:) Syns jeg spiser så mye fy-mat uten å legge på meg jeg da! Men la du på deg på de "rette" stedene? Føler at det er kun magen som vokser:) og jeg er ikke gravid!

Du trente med andre ord ikke?

Flere som har noe å dele?

Skrevet

Jeg ville heller kontaktet en ernæringsfysiolog og fått tips derfra. Det å fete seg opp på slike ting er ikke særlig helsegunstig og man kan fort bli litt jojo "slanker".

Kan tenke meg at du tilfører ett eller to måltider for dager, flere kalorier som er gunstig for kroppen , ikke bossmat. Trene styrke for å bygge muskler og bli mer definert.

Lykke til :=)

Skrevet

Ja, la egentlig på meg på de rette stedene, men litt mer enn jeg egentlig ville rundt midjen da. Det er særlig det jeg vil ta av igjen nå. Så har kjøpt rockering, som særlig går på omr rundt midjen og ikke andre ting. For er egenlit godt fornøyd med å ha former andre steder. Nei, jeg trente ikke bortsett fra at jeg gikk masse med barnevogna da, for hun sov kun mens jeg gikk..

Men som jeg skrev så er jo ikke dette spes sunt:) Så sikkert lurt som andre anonym sa å høre med en ernæringsfysiolog om hvordan du kan gå opp på en sunn måte:) Vet at det ikke er noe gøy å føle seg tynn og skranten heller

Skrevet

For å ikke få alt på magen, men å få en jevn og fin kvinnekropp, bør du ikke bare spise fy-mat.

Du bør spise sunt, og variert, men bruk mye karbohydrater og lite fett.

Fettet legger seg nemlig rett på magen om det er "rette" fetttypen - mens karbohydratene blir til fett mange forskjellige plasser i kroppen, og legger seg derfor forskjellige plasser også:)

Skrevet

sliter med det samme selv.. er 170 høy og 52 kg.

jeg spiser mye, å ofte! men hjelper ikke..

men med 5 barn så sitter jeg aldri i ro.. sikkert derfor:)

men jeg trener litt da (styrke), så har faktisk former:))

Skrevet

Gå på apoteket og kjøp noen pakker med de erneringsdrikkene de har der, de selger de i sånne små juice-bokser. Dette er energibomber som egentlig er laget for syke mennesker som sliter med matlyst og å få i seg nok mat, så de er fulle av kalorier men er riktig satt sammen ernæringsmessig.

Min mamma slet med undervekt en tøff periode i livet og fikk råd av legen sin om å drikke disse, ikke som erstatning for måltidene du spiser, men i tillegg.

Andre gode råd er litt sunn olje i maten (f.eks olivenolje), spise mere nøtter, spise oftere så du får et måltid ekstra i løpet av dagen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...