Gjest Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Fikk dere masse informasjon om de ulike organene og en detaljert beskrivelse av alt sammen eller var det mest sånn at legen sa "alt ser greit ut" når han var ferdig?. Forje gang jeg hadde ultralyd varte den i 1,5 timer og hvert organ ble nøye beskrevet og studert. Denne gangen tok ultralyden kun en halvtime og alt legen sa var at det så fint ut, også sa han hvilket kjønn det ble. Det er nesten så jeg lurer på om han kikket på alle organene. Ultralyden virket så mye mindre grundig enn sist. Hvor lenge varte din ultralyd, og hva fikk du vite av detaljer?
villemo26 Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 min varte ca i 20 minutter. Fikk info om det meste av organer og at hjertet slo og sånn. Var egentlig godt fornøgd sjøl om den ikkje varte så lenge.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Jeg kan tenke meg at din første ultralyd ble utført av en student eller lignende. Jeg tror ikke det er vanlig at timen varer så lenge. Min undersøkelse varte i ca en halv time, og da gikk vi gjennom alle organer. Jm undersøkte det som skal undersøkes, uten å bruke mer tid enn absolutt nødvendig, på en måte.
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Ok, da var det vel normalt da:-) Første ultralyd ble ikke utført av en student men en spesialist.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Begge mine ordinære ul i forrige svangerskap var på maks 15 min. Og jeg er temmelig sikker på at det ikke ble sjekket organer for da skulle de ha oppdaget at sønnen min var alvorlig syk. Nå vet jeg hva en god ultralyd er, har vært på utvidet ul og det var noe annet ja! Men vet jo egentlig ikke da før ungen er født selvsagt.....
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Min siste var utvidet, den første var ikke det. Derfor synes jeg det var litt rart at den siste var så mye kortere. Han var veldig stille under undersøkelsen, og han var jo spesialist i nettopp dette, derfor må jeg jo håpe han fikk sett gjennom alle organene. Han pekte ut leppene og nesa og kjønnsorganene og ellers sa han ingenting. Sist ga han nøye beskrivelse av hver eneste organ, og forklarte også hva han så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå