Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Var hos lege idag og målte. Gutten min hoster litt innimellom, men virker ikke noe spesiellt forkjølet.. Han har vært litt dårlig i magen med illeluktende avføring og hadde nedsatt matlyst. Drikker greit. Almenntilstanden er vekslende fra å leke og være gira til å ligge som et slakt på sofaen som nå.. Legen sa det måtte bare gå over av seg selv.. Er bare en "infeksjon".. Ikke noe spesifikt.. Det er jo tydelig noen "baskelusker" ute å går her, ettersom CRP'en var forhøyet.. men, for lite til å få antibiotika.. Kjenner at jeg er bekymret her han ligger på sofaen og sover med 40 i feber.. (har gitt stikkpille) Noen andre som har barn med lignende symptomer? Hilsen en noe hysterisk 1. gangsmor..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Ser at innlegget ble litt rotete, men dere skjønner vel hva jeg mener... HI
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 CRP under 50-70 er virus, over det oftest bakteriell inf. Under 8 er frisk. Så det er ingen vits i antibiotika, for det virker ikke på virus. forstår at det ikke er godt for mor å se barnet sykt, men det er som legen sier; det må bare gå sin gang. Ønsker god bedring til den lille:) Hilsen helsesekretær som jobber på laboratorie:)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Synes han bare blir verre og verre jeg.. Hvor fort kan CRP'n stige? Legen fikk ikke undersøkt halsen hans skikkelig, da han bare knep igjen munnen. Det kan jo være halsbetennelse..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Hvis barnet har vært sykt i 3 dager før crp'en blir målt til 18, er det liten sjans for at det er en bakteriell infeksjon. Ingen vits med antibiotika, overdreven bruk av antibiotika fører bare til resistens. Du får behandle han med paracet og evt solvipect hostesaft. Det er ikke uvanlig at barn er syke over flere dager når det er virus på gang, f.eks. 4.barnesykdom er jo 3 dager med høy feber, og deretter ett døgn med utslett. Du får heller dra tilbake til lege hvis det drar ut eller han blir verre, for å få ny sjekk av gutten. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Hei kjære deg.. skjønner du blir bekymret for edelstenen som er syk. Men, legen har nok rett. Crp på 18 er så og si ingen ting. (Vet det selv da jeg faktisk kan ligge på godt over 100 mesteparten av året) Har en kronisk sykdom som gir betennelser. Et lite barn har ikke godt av antibiotika vis det ikke er nødvendig heller. Og utifra hvordan du beskriver han er han "vanelig syk". Jeg hadde roet meg ned og heller bekymret meg om han sluttet og spise, bare sov og fikk mer og mer feber/andre symptomer. dette går nok over med litt kjærlighet fra mor. Men, skjønner at du ikke liker at barnet ikke er frisk altså. Håper du ble litt roligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå