Gå til innhold

Negativ Hcg blodprøve forrige onsdag, bekreftet gravis i dag


Mrs Mon-e

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det andre som har oplevd en negativ hcg- blodprøve utført av legen, for så å være gravid 1 uke etterpå. Legen min skjønte ikke helt dette sa han, lurte på om jeg hadde blitt gravid etter forrige legebesøk. Hadde jo ikke det heller, så blodprøven må da blitt tatt for tidlig!?! Det kjipe var at jeg fikk bekreftet negativ hcg- blodprøve fredag og tok meg et glass vin på fredag og lørdag, tok også et par sigaretter. Hadde jeg ikke lest av den blodprøven hadde vært så sikker og legen hadde sakt at det kunne vært for tidlig å ta den så hadde jeg ALDRI drukket vin osv. Hmmm.... sitter igjen med en blanda følese og håper alt er bra og at den lille ikke har tatt skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke drikker eller røyker hver dag gjennom deler eller hele svangerskapet er det nok ingen skade skjedd. De fleste vet jo ikke at de er gravide før man er 4 uker på vei, det har skjedd flere enn deg (mange jeg kjenner og de har fått friske, normale barn).

Skader kommer av bruk over lang tid, ikke en helg med to glass vin og noen røyk. Det gåt bra skal du se, tenkt forover på det du kan forebygge herfra, ikke dvel ved noe som allerede er gjort.

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på at du har drukket litt alkohol så tidlig! Jeg også bekymret meg pga det samme, og tok det opp med legen som sa ordrett at "det skulle jeg bare blåse i!" Hun var også oppgitt over helseadvarslene som kommer ut angående dette, da de unødig uroer mange blivende mødre.

Har hørt mange venninner fått samme beskjed fra andre leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det selv om fornuften forteller det samme. Kjøpte en amerikansk "Dagbok for gravide", og der kan man jo bli skremt av mindre, skal ikke gjøre ditt og datt. Er ikke måte på hvor mange hensyn man skal ta. Jeg får bare krysse fingrene for at spiren klorer seg fast denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...