♥2 små gull♥ Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 www.detsoteliv.no http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?PagecRef=1
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 møller sin er knallgod, saftig og nam nam..
Gumman :-) Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Ser det kommer forslag om ferdigmixer her. Vel og bra det sikkert, men jeg foretrekker hjemmelaget. Her er en oppskrift som slår an her i huset: kjempesaftig, smakfull og jeg får utrolig mye skryt for denne kaka. Anbefales på det sterkeste! 4 egg 500 g sukker 500 g hvetemel 2 ts salt 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 dl Oboy pulver 7 dl kefir melk 2 ts natron 350 g smør Lag eggedosis, smelt smøret, bland sammen det tørre og ha kefir ved siden av. Bland alt litt etter litt i en bolle, og hell over i langpanne. Stekes på 190oC i ca. 30 min i langpanne, en del lenger i figurform. Bruk en bakepinne med jevne mellomrom etter 30 min i ovnen, evt. følg med, og ta kaken ut når du ser den løsner fra formen. Dersom ikke trenger hele kaken på en gang, er denne helt ypperlig å fryse, for så å tine i mikrobølgeovn like før servering. Knall å ha liggende i fryseren i tilfelle man får uventet kaffebesøk (og også helt fantastisk når den er oppvarmet og med iskrem til!).
cec26 Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Jeg skulle til å anbefale samme kake som Gumman med januarspire , den er fantastisk god, lager den alltid, og alle må ha oppskriften til den... lag en god glasur til... jeg lager ofte en smørkrem til.... 300 gram romtempraturt smør, 100 g smelta smør, 400 g melis, 100 gram smelta kokesjokolade.... mmmmmmm
Gumman :-) Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Så moro at vi er flere som har denne som favoritt!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Denne har jeg brukt siden jeg var liten. Kjempe god og saftig. 6 egg 9 dl sukker 5 dl melk 12 dl hv.mel 6 ts. vaniljesukker 6 ts. bakepulver 6 ss. kakopulver 500 g smør Egg og sukker til eggedosis. Ha i det tørre og melk, litt og litt. Smelt smør og ha i til slutt. Ha det hele i stor langpanne og stek midt i ovnen i ca. 30 min. på 180 grader. (Tid kan variere, men du kjenner din egen ovn). Glasur etter smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå