Gå til innhold

Noen som har en god sjokoladekakelangpanne oppskrift? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

møller sin er knallgod, saftig og nam nam..

Skrevet

Ser det kommer forslag om ferdigmixer her. Vel og bra det sikkert, men jeg foretrekker hjemmelaget. Her er en oppskrift som slår an her i huset: kjempesaftig, smakfull og jeg får utrolig mye skryt for denne kaka. Anbefales på det sterkeste!

4 egg

500 g sukker

500 g hvetemel

2 ts salt

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

4 dl Oboy pulver

7 dl kefir melk

2 ts natron

350 g smør

Lag eggedosis, smelt smøret, bland sammen det tørre og ha kefir ved siden av. Bland alt litt etter litt i en bolle, og hell over i langpanne. Stekes på 190oC i ca. 30 min i langpanne, en del lenger i figurform. Bruk en bakepinne med jevne mellomrom etter 30 min i ovnen, evt. følg med, og ta kaken ut når du ser den løsner fra formen.

Dersom ikke trenger hele kaken på en gang, er denne helt ypperlig å fryse, for så å tine i mikrobølgeovn like før servering. Knall å ha liggende i fryseren i tilfelle man får uventet kaffebesøk (og også helt fantastisk når den er oppvarmet og med iskrem til!).

Skrevet

Jeg skulle til å anbefale samme kake som

Gumman med januarspire :) , den er fantastisk god, lager den alltid, og alle må ha oppskriften til den... lag en god glasur til...;) jeg lager ofte en smørkrem til.... 300 gram romtempraturt smør, 100 g smelta smør, 400 g melis, 100 gram smelta kokesjokolade....;) mmmmmmm

Skrevet

Så moro at vi er flere som har denne som favoritt! :)

Skrevet

Denne har jeg brukt siden jeg var liten. Kjempe god og saftig.

6 egg

9 dl sukker

5 dl melk

12 dl hv.mel

6 ts. vaniljesukker

6 ts. bakepulver

6 ss. kakopulver

500 g smør

Egg og sukker til eggedosis. Ha i det tørre og melk, litt og litt. Smelt smør og ha i til slutt. Ha det hele i stor langpanne og stek midt i ovnen i ca. 30 min. på 180 grader. (Tid kan variere, men du kjenner din egen ovn).

Glasur etter smak og behag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...