Gå til innhold

Hjelp til valg av sportsvogn

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Jenta er 6,5 mnd, og sitter med rak rygg hele tiden (lener seg frem i vippestolen og reiser seg fra ammestilling, men reiser seg ikke fra liggende på gulv enda) Jeg syns tiden er inne for å bruke sportsvogn.. er dere ikke enig?

Saken er at jeg har en Simo kombi, men lurer på om jeg skal kjøpe en paraplytrille til å ha nå i sommer. Er det vanlig at man kan bruke paraplytrille når de er så små? Eller bør jeg begynne med Simo sportsdelen? Jeg har sett på en som heter Carena lieback lux som er på kampanje på Babyshop. Noen med kjennskap til denne? Det jeg ikke liker med disse trillene er at barnet vil vende ut mot gata og ike mot meg, jeg kunne på en måte tenkt meg å hatt litt mer oversikt over barnet den første tiden hun skal sitte i sportsvogn, hva mener dere om det?

Det hadde vært så kjekt hvis jeg kunne fått litt hjelp her, tenkte å ta turen ned til butikken når jenta våkner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville overhodet ikke kjøpt slik vogn til en halvtåring..

bruk den du har, den er stødig og god for jenta di.. og hun vil utvilsomt ha det best i den..

de vognene du har tittet på kalles trille, og er beregnet på de litt større, sportsvogn er den du har, eller feks emmaljunga city cross osv..

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har allerede kjøpt den nå :) Fant ut at den uansett var halv pris nå, og det er bedre å kjøpe en slik trille nå enn å kjøpe den til full pris når jenta er litt eldre. Har tatt en prøvetur med den også, og jenta storkoste seg, men det er nok ikke vognen til de lange turene nei..

Jeg var i butkken og prøvde vogna før jeg kjøpte den, og ekspeditrisen sa at jenta mi ikke skulle ha noen problemer med å sitte i denne vognen. Hun er veldig sterk i kroppen, og setter seg opp med rak rygg fremfor å lene seg bakover til ryggstøtten. Denne trillen hadde også 5 stiller slik at hun slipper å sitte i 90 grader.

Så nå har jeg denne trillen, også har jeg sportsdelen på Simovognen min til de lengre turene :)

Gjest Tale30
Skrevet

Det står forresten i bruksanvisningen at den er beregnet på barn fra 6 mnd og opp til 15 kg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...