Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Fikk svar på hcg prøven jeg tok tidligere i dag, den var på 55 622. Aner ikke hva som er normalt, men skal ta en ny på fredag, og håper det har dobblet seg da!
Sjokolademonster Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Jeg hadde 15000 tror jeg? da var jeg 6+6 eller noe slikt. Leste ett eted at hcg nivået blir maks 60000, så det høres jo veldig bra ut da, tror ikke du kan forvente en dobbling? Men dette har jeg egentlig ikke peiling på..
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 Googlet litt nå også, og virker som jeg har veldig høyt i forhold til det som er normalt på denne tiden. Var på UL i går, legen trodde ho kunne se ett bankende hjerte, så det er ikke to der inne heller. Kan jo være lengre på vei, men det vil jeg egentlig ikke være, siden UL i går passet veldig bra med at jeg var 6+0, og hvis jeg er lengre på vei, er lille spiren min sannsynligvis for liten. Huff, man blir visst aldri klok av dette! Blir spennene å se hva prøven viser på fredag!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 det er jo et fantastisk resultat silje! jeg hadde 18480 på mandag og er ifølge meg selv da 7+0 men gyn mente ut i fra str på fostersekken at jeg var 6+0 og hcg resultatet mente han var veldig bra!
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2009 Ja, håper det! Men 55 000 er jo så vannvittig høyt når jeg ikke er lengre enn 6+1! Og det var ikke mer enn 1 i magen min i går:P Hcg nivået ditt høres jo veldig bra ut, og normalt:) Men har lest på nettet (MÅ slutte med denne googlingen:P) at for høyt nivå ikke er bra, og kan tyde på noe som het blæremola eller noe sånt. Godt det ikke er lenge til fredag:P
Helga80 Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Hei! Hører egentlig ikke til her inne, men tenkte å svare likevel!! Er veldig mange som ikke hører hjertelyd før uke 7-8, og om legen din tror hun hørte EN hjertelyd kan du fortsatt ha tvillinger, særlig hvis du er 6+1 som du tror! Du må nok vente noen uker til før du vet noe sikkert, men hcg som jo er graviditetsbevarende er det iallfall ikke noen fare med! Lykke til, og gratulerer med spire®!
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Jeg hadde 19600 da jeg var nøyaktig 6 uker på vei. Tre dager før hadde jeg 9000
Snart 3? Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Jeg hadde 78000 8+4, fire dager før hadde jeg 75000. Tror dette varierer mye fra svangerskap til svangerskap, både ang totalen og hvor stor endringen er mellom målingene.
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. juli 2009 Tusen takk for alle svar:) Er alltid litt godt å lese om andres erfaringer! Neeeida, her er det nok bare 1!! Må si jeg får litt panikk hvis det er fler enn 1 den første gangen vi blir foreldre:P Hvis alt er bra etter ny hcg prøve i morgen, blir det nok jevnlige UL fremover uansett, så får fulgt godt med;)
♥Bubble♥ Skrevet 9. juli 2009 #10 Skrevet 9. juli 2009 Hei Silje Har du tenkt på at det kan ha vært to siden du har så høyt nivå? Og en ting til du må tenke på er at når du tar UL og legen finner ett foster så er det ikke sikkert at han/hun leter etter ett andre eller tredje ikke for å skremme deg. Da jeg gikk gravid med mine tvillinger var det bare ren tilfeldighet at legen oppdaget at det var to på første UL, jeg var da i uke 9 ca. Legen ville bare se om hun kunne få et bedre bilde til oss av det lille nurket som hun hadde funne og vips så var det to Selv om du er førstegangs mamma kan jeg love deg at det går bra med to Jeg var 22 da jeg fikk tvillinger og mine er to helt fantastiske unge damer på snart 11 år Det kan være litt tøfft til tider det første året om du ikke har nok hjelp, men etter det tror jeg det er mye lettere med to på samme alder tenk den gleden di har i hverandre Skal selv på UL i morgen for å se om det er en eller flere, gleder meg utrolig mye til det Du får ha masse lykke til
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. juli 2009 Takk for fine ord:) Jeg har jo tenkt tanken, og skulle det være 2, er de selvfølgelig hjertelig velkommne! Har jo lest om andre også som plutselig finner 2 stk på UL, men tenker vel litt at "sånn skjer ikke oss"! Jeg er fornøyd bare vi får ett barn etter alle abortene, og selv om 2 stk er skremmende, skal vi klare det også Men har jo ikke så mange symptomer, og har ikke noe følelse på at det blir tvillinger, egentlig. Så spennende med UL i morgen! Du må si i fra hvordan det gikk!
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 9. juli 2009 #12 Skrevet 9. juli 2009 hei:) her er min oversikt fra foriige svangerskap, endte i ma, men er jo en indikasjon uansett. 6uker: over 9000 plommesekk på ul. (gyn. mente jeg mulig bare var i uke5 pga mini foster på 2mm) 7uker over 51000, hjerteslag på ul (mulig uke6) 9+5uker over 101000 ingen hjerteslag på ul. fosteret var da dødt, må ha skjedd like før denne ul pga bra hcg og str på fosteret tilsvarte 9+5.. da hadde jo vi ganske lik hcg i uke6.. og jeg skulle jo bare hatt en den gangen.. men det kan jo hende det er en liten tert til, som ikke vil vise seg enda da:D jeg har fått positiv test og er 6+0 idag, er ganske så nervøs denne gangen, har mistet to ganger siden desember..en i sa og en i ma.. skal på ul i uke 30, da jeg er 8+0... blir nervepirrende! orker ikke ta hcg prøver denne gangen, siden de egentlig var så bra sist, men alikevel endte i ma... syns det er vanskelig glede seg over denne graviditeten jeg... hvordan syns du det er? masse lykke til, og krysser fingra for oss begge:9
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. juli 2009 Så fint å få tall å sammenligne med:) Jeg er veldig fornøyd bare vi får en baby til slutt jeg, om det blir 1 eller 2, får vi ta som det kommer. Skjønner godt du ikke orker hcg prøver denne gangen, er litt lettere å ikke fokusere på andre ting når man ikke har de prøvene hengende over seg! Er omtrent like langt på vei vi, da! Jeg er vel 6+2 i dag, men det kan jo fort forandre seg litt også Jeg klarer heller ikke glede meg over denne graviditeten. Husker første gang jeg ble gravid, ringte sambo og ba han komme hjem fra jobb, så jeg kunne fortelle han de gode nyhetene. Denne gangen, som blir vår 4. gang, sendte jeg han en mld og lurte på om han var klar for en ny runde med leger og sykehus:P Har du fått noe tilbud om noe form for utredning, eller? Denne gangen går jeg på blodfortynnende sprøyter, og håper det hjelper!
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 9. juli 2009 #14 Skrevet 9. juli 2009 skjønner jeg veldig godt..det blir liksom ikke den samme gleden..eller, en annen måte å si det på: kjempe glad, men med en stor svart sky over hodet... vi er ganske likt på vei ja. jeg får ingen utredning, har jo "bare" mistet to ganger...en sa og en ma..helt utrolig.. så har jeg ei på 6år fra før, så da sier de det bare er uflaks.. veldig lettvint spør du meg! jeg får ultralyder da, men vil ikke til den offentlige jeg var hos sist, så jeg betaler det selv på volvat hvor jeg føler jeg får bedre behandling. så er spent på ul 22juli kan du si! da er jeg 7+6, så da skal man jo se det lille hjertet:) er veldig redd for den minste lille smerten i magen da, stivner helt og blir livredd.. vet ikke helt om jeg takler komme tilbake på jobb etter ferien, masse stress og mas.. vil ikke gjøre noe for å sette den lille i fare...blir jo helt ødelagt i hodet av det her... vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg... går nok bra nå som du får medisiner:) håper vi begge har en liten i armene i mars:)
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 9. juli 2009 Artig, vi skal på UL samtidig:P Dvs, hvis alt går bra med hcg prøven min i morgen:) Går på Volvat selv, mye bedre behandling, også har de mye bedre UL apparater der. Selv om jeg måtte på UL på sykehuset på tirsdag (pga små blødninger, og legen min på Volvat var borte). Har alltid fått ganske dårlig behandling på sykehuset, men denne gangen fikk vi endelig en positiv opplevelse. Var en superhyggelig overlege, dame, som virkelig visste hvordan man skal behandle mennesker. Det var jammen godt! Utrolig dårlig at man ikke får noe utredning tidligere, kan skjønne at de ikke kan utrede alle som mister en gang, men å miste 2 ganger etter hverandre er skikkelig slitsomt og vondt. Og det så enkelt å sette i gang en utredning. Vi har fått utredningen, var inne til en kjapp GU, tok celleprøver og klamydia prøver, deretter en del blodprøver noen dager senere. Har hørt flere som sliter med å få utredning når de har ett barn fra før, det syns jeg er så dårlig gjort! Det er jo like vondt for deg å miste flere ganger, som det er for meg... Og kropppen kan jo ha forandret seg siden sist man gikk gravid.. Nei, jeg blir oppgitt av det offentlige helsevesenet! Virker som det er viktigst å spare penger! Du vurderer ikke sykemelding, da? Jeg er sykemeldt, ville egentlig ikke, men blødninger hver gang jeg anstrenger meg, og en travel hverdag i barnehage, er nok ikke den beste kombinasjonen. Men må si dagene blir litt lange hjemme, så håper det kommer noe godt ut av det;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå