Gå til innhold

Hvordan er det med barnevogner og lyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lynavledende pga gummihjulene eller farlig pga av ramma?

Hva jeg begynner å tenke på når jeg nettopp hørte et torden, he he.

Men hadde tenkt meg en tur i butikken om få minutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Ikke det at jeg har planer om å trille ute i uvær, men kan være greit å vite hvis det kommer brått på.

Skrevet

Oi, det var da litt av et spørsmål. Man har da ikke doktorgrad i fysikk heller!.... Men jeg ble jo litt nysgjerrig og satt her og tenkte og tenkte... har kommet frem til følgende:

- blir man direkte truffet av lyn så har isolerende gummi fint lite å si

- blir man indirekte truffet fordi lynet går langs bakken så må vel gummihjulene være til hjelp?

Så hvis du ikke har gode isolerende sko, så sett deg i vogna og trill hjem, he, he...

Ellers fant jeg følgende råd på Wikipedia:

Det beste å gjøre hvis det lyner er å gå inn i hus, legge seg ned i grøfter og søke ned i et område som ligger lavt. Er man på en åpen slette, bør man også legge seg ned. Det er også trygt å sette seg inn i en bil. Grunnen til dette er at karosseriet leder strømmen rundt bilen, og passasjerene vil ikke bli skadet. Om man er i en skog, skal man oppsøke åpenhet og aldri sette seg under et tre.

Jeg velger å holde meg inne!

Skrevet

Ble nå ikke noen trilletur da det tok seg opp og himmel i tillegg åpnet seg :o)

Typisk det.

Sa til veslejenta "Nå skal du få litt grøt og så skal vi trille ut i butikken" 10 sekunder senere sa det BANG, sola forsvant og det ble grått.

Argh, er sommeren over allerede?

Skrevet

Når man hører torden er det nok større sjanse for å bli våt enn å bli truffet av lynet ja.... Norge er et sjarmerende sommerland ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...