It's all about me Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Lynavledende pga gummihjulene eller farlig pga av ramma? Hva jeg begynner å tenke på når jeg nettopp hørte et torden, he he. Men hadde tenkt meg en tur i butikken om få minutter.
It's all about me Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 8. juli 2009 Ingen? Ikke det at jeg har planer om å trille ute i uvær, men kan være greit å vite hvis det kommer brått på.
blomstre Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 Oi, det var da litt av et spørsmål. Man har da ikke doktorgrad i fysikk heller!.... Men jeg ble jo litt nysgjerrig og satt her og tenkte og tenkte... har kommet frem til følgende: - blir man direkte truffet av lyn så har isolerende gummi fint lite å si - blir man indirekte truffet fordi lynet går langs bakken så må vel gummihjulene være til hjelp? Så hvis du ikke har gode isolerende sko, så sett deg i vogna og trill hjem, he, he... Ellers fant jeg følgende råd på Wikipedia: Det beste å gjøre hvis det lyner er å gå inn i hus, legge seg ned i grøfter og søke ned i et område som ligger lavt. Er man på en åpen slette, bør man også legge seg ned. Det er også trygt å sette seg inn i en bil. Grunnen til dette er at karosseriet leder strømmen rundt bilen, og passasjerene vil ikke bli skadet. Om man er i en skog, skal man oppsøke åpenhet og aldri sette seg under et tre. Jeg velger å holde meg inne!
It's all about me Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Ble nå ikke noen trilletur da det tok seg opp og himmel i tillegg åpnet seg ) Typisk det. Sa til veslejenta "Nå skal du få litt grøt og så skal vi trille ut i butikken" 10 sekunder senere sa det BANG, sola forsvant og det ble grått. Argh, er sommeren over allerede?
blomstre Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Når man hører torden er det nok større sjanse for å bli våt enn å bli truffet av lynet ja.... Norge er et sjarmerende sommerland ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå