NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Hvordan er deres småttisser på 8mnd? Mini her er nå høyt og lavt og jeg synes det har gått utrolig fort, selv om dette er 3 mann og jeg vet det så altfor godt. I matveien spiser han egentlig alt han får, så er ikke spesielt kresen ennå. Men det er fremdeles grøt og velling som er hovednæring,samt middag og litt brød. Heldigvis er han skikkelig glad i vann, koser seg med vannflaska han;) Han er ganske småspist synes jeg,er ikke den som sluker i seg maten, men han spiser greit og vokser gjør han hvertfall:) Har ikke vært og veid han siden 6mnd kontrollen, så tenkte jeg skulle dratt en tur nedom helsestasjon denne uka. 8mnd kontrollen ble utsatt pga ferie så er ikke noe kontroll før etter sommern. Han har vært lang men heller slank en rund hele tiden og ser han er endel lengre enn de jevnaldrene "vennene" hans;) Han bruker nå 74/80 i klær, må ha 80 i buksene hvertfall. Sånn motorisk har han liggi ganske greit til hele veien. I disse dager er den store greia og reise seg opp til ALT og det er veld det som gjør at jeg synes han plutselig ble så stor. Ellers begynte han å krabbe når han var rundt 7 mnd, men kan ennå finne på å åle seg også. Er livredd for at noen av de bittesmå lekene til jentene skal plukkes opp og at han skal sette de i halsen,så jeg saumfarer gulvene hver dag. Han har tydeligvis bra syn for han ser den minste ting som ligger på gulvet,puh. Angående soving så beygnner det å bli ganske bra, de siste ukene har han bare våknet 1 gang for mat og sovet til rundt halv syv. På kvelden sovner han mellom 18 og 19,det har han gjort fra han var rundt 2mnd gammel. ellers så er han bare blid blid blid, en skikkelig småutspekulert trollunge, haha. Han flørter med alle og babler og ler.Våkna til og med en natt av at han lo i søvne, hehe. Han er egentlig ganske kul, hehe,skjønningen min. Hvordan er deres småttiser da?.)
mamarama og lille banan Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Lille banan er litt over 8 måneder nå og er også høyt og lavt hele tiden. Han reiser seg opp etter ALT han kommer over, og da blir det noen knall og fall, og mamma må trøste. Jeg ønsker meg veldig lekegrind, altså! Han er veldig interessert i ledninger, kaminen, oppvaskmaskina når den er åpen (første stedet han reiste seg opp etter,) ledninger, modemet og dvd-hyllene. Han har aldri krabbet, han åler seg frem. Ser nesten ut som han ikke har tenkt å krabbe heller. Han gikk tidlig opp i krabbeposisjon og sto og rugget, men det ble med det Han sitter og setter seg selv opp uten støtte. Han har også alltid vært litt slank, og er ganske lang. Han bruker 74 i klær, men er bare rundt 8 kilo. (Har heller ikke veid ham på en stund.) Han spiser myye mat, 5 måltider om dagen, og bare ett av de er mellommåltid. OG han får pupp 2-3 ganger om natta fordi han ikke vil ha melk på dagen. Han er veldig aktiv, kan nok være derfor han ikke blir michelin-babyen Så fikk han de to første tennene sine nettopp, og gnager derfor på alt han kommer over; hendene sine, bordkanter, leker - det meste. Når det gjelder soving så har han aldri sovet en hel natt. Han legger seg rundt 19:30, og sover da gjerne til rundt 23-00, for å få pupp. Så vil han ha pupp igjen mellom 3-6, og en gang til hvis forrige gang var tidlig på natta. Innimellom der kan han våkne og sutre litt for å få smokken. Og han våkner mellom 6-8. Så det er en ganske oppstykket natt...Han sover som oftest tre dupper på dagtid. Ellers så er han ganske morsom når han sier da-da-da-da, eller tsssss eller hyler av glede og begeistring. Han elsker å bli løftet over hodet mitt og bli kilt av prompelydene jeg lager (med munnen da Hvis han er utvilt og blid på morgenene står han oppreist i sprinkelsenga og roper på oss
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 elliot har også akkurat fått de to første tennene, hehe og det var faktisk oppvaksmaskinen som var det første han reiste seg opp på og:)
Jente2011 Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 snuppa mi er også en VELDIG aktiv baby, det har hun alltid vert, er en liten flis, på 6 måneders kontroll veide hun 7,1 kg, nå er hun 7,5 måneder og skal på kontroll på onsdag så det blir spennede:) Hun har begynt og reise seg opp selv (veldig stolt mamma) Hun setter seg opp selv, og drar seg fram på gulvet, det ser ikke ut som at hun kommer til å krype for hun har stått på alle fire og vugget siden hun var 6 måneder:) Hun har fått to tenner nede, ene kom på 17.mai, og andre på 7 måneders dagen! finner også det rareste ting på golvet, er det en liten støv dott jeg ikke har støvsugd finner hun den garantert! Liker og dra i skuffer og rive ned dvd'er og cd'er fra hyllene, også elsker hun ledninger:) Hører hun musikk sitter hun og gynger etter den:) hehe, veldig morsomt! Sover hele natta, det har hun gjort siden 5 måneders alderen når vi begynte med grøt og mme, så har tenkt og flytte henne rett over gangen snart på sitt eget soverom:) Ellers er hun veldig blid og fornøyd! Hun har begynt og bli veldig mammadalt, skal være med over alt der jeg går i huset! Håper det gir seg snart for ellers får jeg ikkje gjort noe:) Kviler 2 kviler på dagen og legger seg rundt halv 8-8 tiden! Ble veldig lang denne her men,men:)
Elise18.11.08 Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Datteren vår på strax 8 mnd er suuuper aktiv. Kan ikke sitte stille ett sekund. Hun begynte å krabbe da hun var 5,5 mnd og satt av seg selv da hun var 6,5 mnd. Nå reiser hun seg opp og holder seg seg fast i alt. Går langs bordkanten og får tak i det meste.Så det gjelder å være forsiktig!!! Her om dagen gikk hun helt alene etter en boks med hjul på. VELDIG STOLT=) Så her går det fort i svingene:) Hun har 7 tenner,den første fikk hun 3 mnd gammel.Og de er skarpe! Glad jeg ikke ammer lenger, for hun biter ganske så hardt! Sover 2 ganger om dagen i vogna ute. Og hun sover greit om natten nå som vi har fått tak i en babysafepose med sele rundt madrassen.. Før det hadde vi virkelige problemer med å få roet henne når hun skulle sove. Så det er et tips å bruke:) (hun får snudd seg til begge sider, men ikke på magen). Ellers superblid og fornøyd hele tiden. Smiler som en SOL;)
Gullblomst Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Lillegutt er 8 måneder idag. Han sover nå på eget rom og storkoser seg der. Vuggen er lagt vekk for 2 uker siden; nå er det sprinkelseng som gjelder. Han sover fra 19-06 (av og til lengre, men dette er normalen) og har 2 blunder iløpet av dagen på 2 timer og 1 time sånn ca. Han får (og vil fortsatt ha) pupp 4-5 ganger iløpet av døgnet. Morgen, formiddag, kveld og 1-2 ganger på natten. Han er forøvrig en matmoms som spiser alt han blir servert. En typisk dag ser slik ut: 06 mm 08 grøt m/frukt 12 frukt og mm 16 middagsglass 18.30 grøt m/grønnsakspure 03 mm Han er fortsatt en slank gutt som er mye i aktivitet. Nå legger vi bort str 74 og har så smått begynt med str 80. 74 blir for kort i armer og ben. Han setter seg selv, er oppe på alle fire og kryper, men skal han raskt avsted åler han seg fremover isteden. Rulling er også gøy! Han prøver å reise seg opp etter bord og stoler, men har ikke lykktes helt ennå, men det ser ikke ut til det er lenge igjen til han knekker den koden også. Han er en pratmaker som elsker å bable i vei og utforske nye lyder. Han har ikke fått seperasjonsangst ennå, og kryper rett som det er inn på sitt eget rom for å leke litt der mens mamma sitter i stua Han er glad i sang og musikk. Headbanging er gøy! og mammas sang er ettertraktet. Han flørter med alle og enhver, men har en forsmak for fjortisjenter som han sjarmerer i senk både på butikker, ferger og fjellturer. En morsom ting han har begynt med i det siste er å lage grimase til kamera hver gang det skal tas ett bilde. Nå er det nesten klin umulig å få ett anstendig bilde av han, den lille skøyern.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2009 hehe,morsomme småklumper vi har;) Kjenner igjen det med å ta bilde, her er det ikke grimaser forsåvidt, men med en gang kameraet er fremme er han på vei for å ta det og det preger også bildene ganske bra:)
FrøkenJ Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Lille snupps er litt over 8 mnd og dagen vår ser slik ut (for tiden..forandrer seg ofte syns jeg) 05.00-06.00 MM ca 07.00 grøt og vann ca 10.00- 11.00 mm, prøver skive, frukt og vann ca 14.00 mm, middagsgalss og vann 16.30 mm ca 17.30 grøt og vann prøver å legge henne mellom 18.00 -19.00 Veldig aktiv liten dame som kryper og reiser seg overalt. Sitter å klapper i hendene og slår ting mot hverandre og gliser stort. Ledninger,cd-er,fjernkontroller og mobiler er veldig spennende. Veide henne idag (pappen altså,jeg har begynt på jobb igjen..sukk) da var hun 68 cm og 9346...
lillemirakel!! Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 hei! min lille er 8 mnd og en uke og dagene våre er litt forskjellige da han noenganger sover 3 ganger og andre ganger 2- avhengig av når han våkner på morgenen! tar utgangspunkt i 2 dupper:-) ca 07.30: Morgen!! blid som en sooool, spiser ca 0,5- 1 skive+ vann ca10.00: lunch: litt middagsglass( som regel 4 mnd`s grønnsaksmos med litt olje i) og 100-200 ml mme 10.30- Soooooove, stuuuuptrøtt men sover lite.......ofte ca 1 time, noenganger bare 30 min, andre ganger 2 timer 13.30: middag: mellom 0,5- 1 middagglass, fruktmos og vann 15: soooooove: tilbyr mme- skjeldent han vil ha 17.30: grøt på ca 150 ml og vann( er sååå grøtlei igjen så skal gi brød i dag..) noenganger får han ca 50 ml mme på senga, men har lest at det ikke er bra for tennene( fikk to da han var 6 mnd, venter spent på flere) han er superaktiv og blid.åler seg over alt og øver på å krabbe. prøver å dra seg opp etter ting og sitter fint uten støtte men setter seg ikke opp selv. spiser litt lite syntes jeg da.men han er fin i lengde og vekt: 71 cm og bortimot 9 kg.
frøet76 Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 Min lille tulle på 8mnd er også en blid og smilende unge- ikke det at hun ler så ofte- da skal det skje noe uventet og rart!! Men hun smiler hele tiden. Hun er sånn midt på treet aktiv vil jeg tro. Tar det med ro på gulvet, har ikke knekt krabbekoden ennå, og har øvd seg lenge med å vugge på alle 4. Hun er veldig nysgjerrig og skal ha tak i alt hun ser. Ledninger, mobiler, fjernkontroller... det er det gøyeste. Hun øver seg på pinsettgrepet, og er blitt ganske flink der. Plukker opp ting med pekefinger og tommel, selv om det går litt seint. Hun har sagt mamma og pappa lenge. For noen dager siden sa hun "Pss"(Pus)- er helt vill etter katten til svigermor og de Hun sier også "Ball ". Mye nye lyder- ikke bare babling lenger- morsomt å høre på! Har god appetitt, og spiser alt hun blir servert. Er derfor også god og rund- og det blir også kommentert- til blandet mottakelse Hun sover fra kl. 19 til 07- da er det morgen! Hun har to dupper for dagen- en før kl 12 og en som skal være unnagjort helst før kl. 16.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Gutten min e 8 mnd og 1 uka :-) Han e svært aktiv og spise masse mat ;-) Sover veldig bra både på natta og dagen ;-) 04-05 - Mårra og han får ei stor flaska med velling 07 -Første lur og ei flaska mme før han sovne 9-10 - En porsjon grøt eller brødskiva me variert pålegg 12 - Andre lur og ei flaska mme før han sovne 14 - Middag, enten glass eller det vi har om det e passelig for han + fruktpure eller yoghurt til dessert og vann 16 - liten powenap på 20 minutta og ei flaska mme før han sovne 18 - Stor porsjon grøt og mme eller risdrikk fra kopp til 18.30 -19 - Flaska me mme før det e natt Som mellommåltid e d kavring/skalk eller bita med frukt ;-) Han e en stor gutt på 74 cm og 12 kg ;-) Å gjør alt unntatt å gå sjøl uten støtte ;-) Men regne me d ikke e lenge til han slippe sæ, pappan hans traska rundt som 8 mnd`ing ;-) Han sir mamma, pappa og hei ;-) Fikk plutselig tenner for nån daga sia å lærte sæ å vinke for snart 1 uka sia ;-) En kjempe sosial gutt som elske masse folk å går rett til fremmede uten problema, så blir knallbra for han å bynne i barnehage den hær uka ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå