bambi på isen Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Har tydligvis komt inn et cruiseskip i dag, myldrer av turister utfor vinduet mitt!! Litt glad jeg kan holde meg innendørs idag, kjekt med turister, men ikke kjekt å bli filma når du går ut med søppelet, eller når de tar bilder inn kjøkkenvinduet, eller tar bilder av ungene uten å spør om lov først!! Satt nettopp og så på ei dame som klatra lykkelig og fornøyd opp på en scooter og satte seg godt til rette. Hadde vi gjort noe sånn i sydliger strøk, så hadde vi vel blitt kjefta huden full kan jeg tenke meg......
It's all about me Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Ojsann, ja det var litt innenfor den private sirkelen ja. Slikt liker jeg dårlig selv også. Bodde noen år i Trysil og holdt på å bli gal av alle tursietene som tok over hele bygda vinterhalvåret. Vet stedet er avhengig av de, men fy så godt det var når våren kom og de forsvant. Så du har all min sympati når de kommer for nære. Det skal også sies at du bor på et spennede sted, har så utrolig lyst til å reise dit selv og være turist ) Men scooteren din skal du få ha ifred.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 He he kjenner meg godt igjen, slitsomt. Jeg bor i en liten by i Norge som på vinterstid er temmelig stille. Men på sommeren myldrer det av turister. Det er noe sånt som 4500 hytter her, i tillegg til alle busslaster med Japanere og Tyskere. De tok også bilder av oss når vi satt på terrassen og når vi var på lekeplassen:-) Nå har vi heldigvis flyttet ut av sentrum, så det er ikke like merkbart lenger. Bortsett fra når jeg har et ærend i sentrum,.....grøss..
bambi på isen Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Godt noen forstår meg :-) Andre syns det høres kjempe spennende ut at det kommer såååå mye turister hit. Har ingenting imor turister, så bare kom dere. Men de merkes så utrolig godt når de velter ut av et cruiseskip, blir det samme som busslaster :-) Her en søndag var det et cruiseskip inne med ca 3500 passasjerer, hjeeeelp sier jeg bare!!
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Nå ble jeg nysjerrig, hvor bor du da, Isbjørndama? Hørtes ikke veldig gøy ut, nei...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 He he he, nei, jeg har ingenting i mot turister jeg heller:-) Det er bare så deilig når de reiser hjem:-) Jeg har selv drevet butikk her og det er klart at handelstaden er avhengig av turistene, ellers hadde det ikke gått i vinterhalvåret. Det virker bare litt rart og bli tatt bilde av på lekeplassen, litt sånn -har dere ikke lekeplasser der dere kommer fra:-))
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Ikke noe gøy nei! Er ikke så ofte turister helt borte med vårt hus, men det hender. Lite gøy når de stirrer opp på huset, tar bilder osv. En gang stod jeg ute og hengte opp klesvasken når det kom en flokk på 8-10 stykk forbi, og tok bilder(!!), var kjempeekkelt synes jeg. Og da bor vi faktisk veldig avsides og rolig til, så ble litt paff. Er nytt i år dette med turister forbi vårt hus. Føler seg litt ufri da liksom, når folk står utenfor og ser mot huset lenge, ikke så gøy å gå rundt og gjøre ting inne da.
bambi på isen Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2009 Jeg bor i Longyearbyen, så det er bare noen få mndr i året vi har cruise turister her, er de vi merker best :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå