Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Skal flytte inn sammen med bf, vi har ikke bodd sammen etter at snuppa ble unnfanget altså 2 år siden. Jeg har hatt hovedomsorgen og bodd alene i leilighet med alle stønader i denne perioden. Nå blir vi samboere. MEN, hvis jeg bor her i ett år og det skjærer seg mellom oss igjen, er det da riktig at datteren vår må bli igjen hos bf? Altså at han overtar omsorgen siden det er hans hus og det er jeg som må flytte? Tenker på dette pga ett vennepar som driver med advokater osv. Mannen der hadde fått beskjed av sin advokat at det er kona som har valgt å flytte og det betyr ikke at ungen følger med ut av huset. Altså overtar far da hovedomsorgen og de ikke skal ha delt omsorg osv da. Men tenker, siden jeg har hatt hovedomsorgen før, og det er jeg og datteren vår som flytter inn til han, at det er da jeg og datteren vår som flytter ut sammen. Har så mange tanker rundt det her, at han egentlig bare vil flytte inn sammen med meg igjen for så å kaste meg ut om et halvt år for å overta omsorgen på jenta vår.. Og det får meg til å angre, at jeg kanskje ikke vil flytte inn allikevel.... Noen som kan svare, evt noen råd å komme med?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Neida, det der er det ikke automatikk i. Da hadde det vært mange fedre med hovedansvaret rundt omkring. Noe det er kun et fåtall som har. En ting kan du tenke på om du har foreldreansvaret alene nå; ikke nevn dette for ham. Bare la det være som det er:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå