villemo26 Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Vokner ofte om natta for tida, av at handa mi sover. Nåken andre som har problemet?? Har ikkje hatt dette problemet før eg blei gravid, men no kan det skje fleire ganger om natta.
søte lille:) Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jepp,jeg har det...Er 21 uker og tror det begynnte for ett par uker siden! Veldig merkelig altså,men har hørt at man bør ligge mot høyre.Har vist noe med hjertet og hovedpulsåren å gjøre slik at fosteret og enn selv får best mulig blodstømning i kroppen,Spessielt når en blir tyngre...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jaaaa, jeg har det også. Flere ganger hver natt. Utrolig irriterendes og til tider skremmendes... De sover så til de grader liksom..... Sukk... Er 25+0 nå... Får ta det med...
Saltsild Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Dette problemet har jeg også... Har hatt litt problem med det når jeg ikke har vært gravid også, men værre nå... Spesielt den ene handa. Blir værre om jeg strikker mye. Hadde samme problemet forrige svangerskap, så da måtte jeg legge strikketøyet på hylla. (
mammatilen:) Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Tenker kanskje at det er forskjell på om det er arm eller hånd som sover? Økt væskenivå i kroppen kan føre til trangere forhold i carpaltunnelen i håndleddet (ved overgangen til håndflaten) - og dermed en avklemming av den mediane nerven (carpal tunnel syndrome). 20 % av gravide kvinner kan oppleve dette i løpet av svangerskapet. Symptomene manifesterer seg som regel i hånden, og kan variere fra nummenhet til en stikkende følelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå