eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Ett vennepar av oss har fått en datter, og de ønsker at hun skal hete Jessica. Men de har fått blandete reaksjoner. Noen synes ikke Jessica er ett norskt nok navn..... Hva er deres synspungter? De er her på besøk, oger spent på responsen i kveld.
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 NEI! Neida, klart hun kan det. Det er jo hva de ønsker datteren skal hete som er viktigst. Er ikke blant mine favorittnavn og oppfatter det vel som typisk amerikansk(uten at jeg aner noe om hvor navnet stammer fra...).
It's all about me Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Selvfølgelig kan hun fint hete Jessica.
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 klart hun kan, men det er et av de "dårligste" navnene jeg vet..Litt sånn svensk wanna-be-porn-star, synes jeg:-)
CMH Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg tenker på hun i BB som absolutt skulle gå toppløs hele tida Så hver sin smak.. Tenker blond-svensk ( /amerikansk) bimbo.. Men hver sin smak. Synes ikke det er et så fint navn, i Norge vertfall..
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Hun kan hete Jessica dersom 1) Moren er under 18 2) Moren ikke har fullført videregående skole Hvis ikke, NEI.
gerd Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 enig med Kjipe-Laila. Det er jo et normalt navn, men det ligger liksom i kortene at hun blir bimbo uten IQ om dere skjønner...
erteposen + 4 Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Det er et navn som jeg har vokst opp med og for meg er det et typisk engelsk/amerikansk navn som klinger dårlig på norsk. Kommer an på hor foreldrene kommer fra og hva etternavnet er om det passer. Klart barnet kan hete det, men det er samtidig et av de navnene som mange har fordommer mot og det er lett å sette jenta/foreldren i en bås.
AneB Skrevet 7. juli 2009 #12 Skrevet 7. juli 2009 Ja, det syns jeg fint hun kan! Masse-suggesjonen er visst stor her i kveld....
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #13 Skrevet 7. juli 2009 Masse-suggesjon faktisk. Tanken om at mange faktisk ikke liker navnet er jo utenkelig?
Ranveig R Skrevet 8. juli 2009 #14 Skrevet 8. juli 2009 Ei veninne av meg har ei datter som heiter Jessica. Då ho fortalte kva babyen skulle heite syntes eg det var litt merkeleg, men då eg (omsider) fekk med meg at pappaen er svensk skjønte eg det bedre ;o) Det er eit ganske vanleg navn i Sverige. No (som eg har hørt det så masse) synest eg ikkje det er det minste rart eller upassande.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. juli 2009 #15 Skrevet 8. juli 2009 det er jo ikke et norsk navn. men for all del- mange som velger sanne "ukeblad" navn som min mor kaller det. da mener jeg patrick, vanessa, jessica+++ jeg liker det ikke, men er jo ikke mitt barn. smaken er som baken...
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 8. juli 2009 #16 Skrevet 8. juli 2009 Klart hun kan hete Jessica! Det er hva foreldrene syns som teller..
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 8. juli 2009 #17 Skrevet 8. juli 2009 Hæ, ligger i kortene at hun blir bimbo uten iq, porno osv. Wow. Det var mye å trekke ut ifra et navn egentlig. Bimbo uten iq skal det vel litt mer enn et navn til.. Klart hun kan hete Jessica om dere liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå